Det jag har hört från butiker och folk så rekommenderas Red line före STP. Hade en kollega som fick nytt liv i sin gamla Mercedes (diesel) när Mercedes verkstaden inte kunde hitta felet
Anade det. Fast om denna snabba och enkla fix hjälper, är 170 kr en fis i rymden!
Jag köper STP om Mekonomen är stängt och problemet är akut. Red Line annars.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Körde hojjen idag för andra gången sen problemet utartade. Startade direkt utan problem fast den stått i två veckor. Ingen blårök eller något såndant. När jag kört ut på landsvägen ska jag testa VTEC och drar på. VTEC kommer aldrig. Jag kör kanske 5km. Först när tempen på motorn nått cirka 65 grader så funkar VTEC precis som det ska.
Jag vet inte om det har någonting med temperaturen och göra över huvud taget.
Vet inte riktigt vad jag ska tro. Kan vara lättad över att motorn inte rasat iaf
tikki skrev:Min V-Tech kickar inte igång när motorn ligger under 70 grader, innan dess så känns det så känns det som du beskriver. Nu när det är kallt ute så tar det ganska lång tid innan motorn når den arbetstemperaturen. Varmkör motorn och prova igen
Körde hojjen idag för andra gången sen problemet utartade. Startade direkt utan problem fast den stått i två veckor. Ingen blårök eller något såndant. När jag kört ut på landsvägen ska jag testa VTEC och drar på. VTEC kommer aldrig. Jag kör kanske 5km. Först när tempen på motorn nått cirka 65 grader så funkar VTEC precis som det ska.
Jag vet inte om det har någonting med temperaturen och göra över huvud taget.
Vet inte riktigt vad jag ska tro. Kan vara lättad över att motorn inte rasat iaf
tikki skrev:Min V-Tech kickar inte igång när motorn ligger under 70 grader, innan dess så känns det så känns det som du beskriver. Nu när det är kallt ute så tar det ganska lång tid innan motorn når den arbetstemperaturen. Varmkör motorn och prova igen
Har din hojj alltid betett sig så?
Jag har haft hojen i 1,5 säsong. Den har gått från 1800 mil till 2400 mil. Den har varit likadan hela tiden, mellan 60-70 grader måste motorn upp i innan V-Techen vaknar
Motortema i Kalmar har haft några rundor med Honda angående mitt "problem".
Här om dagen hade dom skrivit ut ett dokument åt mig.
Där står det klart och tydligt att VTEC ska inte sättas igång förens tempen är EXAKT 65 grader. Så grattis till alla vars bågar det beter sig såhär på.
Ni har en fungerande VFR 800 VTEC
Motortema i Kalmar har haft några rundor med Honda angående mitt "problem".
Här om dagen hade dom skrivit ut ett dokument åt mig.
Där står det klart och tydligt att VTEC ska inte sättas igång förens tempen är EXAKT 65 grader. Så grattis till alla vars bågar det beter sig såhär på.
Ni har en fungerande VFR 800 VTEC
Skönt då hade jag rätt då. Jag blev lite orolig ett tag att det var min hoj som betedde sig konstigt
Har problem med blårök och misständningar då man kall startar hojen och stänger av den utan att varmköra den, gör man det så några gånger så slår mina stift igen garanterat. enda sättet för mig att få det att funka igen är att byta stift, stiften verkar extremt känsliga för fet blandning, har provat att köra bort det men funkar varannan gång. hadde fel på en lambda sond till 4:ans cylinder och motoregleringen fetade på 20 % innan jag upptäckte det. gick aldrig att få liv i det stiftet igen(kör inte orginaltändbox så orginalboxen hittar inte på sådana dumheter) mvh wargen