Jag är intresserad av att höra hur ni gör när ni tvättar hojen. Kör ni med schampo? vax? polish?
Vilka produkter kan ni rekommendera?
Hur tvättar ni hojen?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Kontakt:
Avfettning på, låt torka in.
Avfettning igen och spola av med hett vatten på krantryck.
Svampa med rikligt med schampoo. Spola av.
Borsta hjul och smutsade delar med diskborste med YES på. Spola av med hett på hela hojen.
Blåstorka med tryckluft. Glöm ej hörselproppar.
/Henning!
Avfettning igen och spola av med hett vatten på krantryck.
Svampa med rikligt med schampoo. Spola av.
Borsta hjul och smutsade delar med diskborste med YES på. Spola av med hett på hela hojen.
Blåstorka med tryckluft. Glöm ej hörselproppar.
/Henning!
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Som Apex men inte Biltema utan från egen leverantör 

För grövre skit använder "MotoClean 900", annars kan man använda microavfettning (med det vet jag inte om det finns längre).
För olja vanlig kallavfettning. Men glöm Biltemas, jag köpte den och ångrar det för den är totalt värdelös och lämnar oljiga hinnor ungefär som diesel. Då är T-Grön bättre.

För grövre skit använder "MotoClean 900", annars kan man använda microavfettning (med det vet jag inte om det finns längre).
För olja vanlig kallavfettning. Men glöm Biltemas, jag köpte den och ångrar det för den är totalt värdelös och lämnar oljiga hinnor ungefär som diesel. Då är T-Grön bättre.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal