Ny på forumet med gammal hoj....
Någon som kan tala om huruvida ett 4-1 avgas från en 91:a går att klämma på en 86:a.
Mindre modifieringar kan jag acceptera.
Mvh Linus
Passar avgas från -91 på -86?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Passar avgas från -91 på -86?
Allt går, men med tanke på att nästan ingenting förutom namnet är samma på de där hojarna så vete f-n om det går utan en massa kvalitetstid med kapskiva och svets... fast det finns andra på forumet som haft/har bägge modellerna och kan jämföra.
Vad är anledningen till bytet? Svårt att hitta orginal, nyare är snyggare, eller du råkar ha ett liggande?
Vad är anledningen till bytet? Svårt att hitta orginal, nyare är snyggare, eller du råkar ha ett liggande?
VFR750F -92, grön
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2168
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Passar avgas från -91 på -86?
Motorn är i grunden samma, vet däremot inte hur det blir under kåpan och vid svingen.Kung Sudoku skrev:Ny på forumet med gammal hoj....
Någon som kan tala om huruvida ett 4-1 avgas från en 91:a går att klämma på en 86:a.
Mindre modifieringar kan jag acceptera.
Mvh Linus
Men det borde inte vara större modifieringar.
Det jag däremot vet är att 88-89 passar på din hoj.
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
-
- Medlem
- Inlägg: 2
- Blev medlem: ons maj 16, 2012 00:01
Re: Passar avgas från -91 på -86?
Ja, det är väl dels att jag tycker den ser lite ledsen ut med dubbla rör och att jag fick nys om ett beg. 91 system till bra pris.tersan skrev:Allt går, men med tanke på att nästan ingenting förutom namnet är samma på de där hojarna så vete f-n om det går utan en massa kvalitetstid med kapskiva och svets... fast det finns andra på forumet som haft/har bägge modellerna och kan jämföra.
Vad är anledningen till bytet? Svårt att hitta orginal, nyare är snyggare, eller du råkar ha ett liggande?
Tycker det verkar som att det ska passa på främre rören men frågan är hur det går med utrymmet vid sving och infästning mot bakre fotpinne. Tacksam för info.....