Tack civilfarbror

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007

#16 Inlägg av Torque »

Ja det är för jävligt. Alltid är man på fel plats vid fel tillfälle.

Och när vi stannar bilar få vi alltid höra att vi borde ha något viktigare att göra. Tex att ta Olof Palmes mördare.

Att man aldrig kan göra rätt. Jag får se till att skärpa mig!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#17 Inlägg av Conseal »

Torque skrev:Och när vi stannar bilar få vi alltid höra att vi borde ha något viktigare att göra. Tex att ta Olof Palmes mördare.

Vem fan bryr sig om Palmes mördare ??? Är det itne dags att släppa den bollen... Det går alltid att klaga på farbror blå men med tanke på det skitjobb de har och med den pissiga lönen så ska de fan ha tårta varje dag eller något.

Hur är det med teleksopbatong föresten .. får man ha det som privatperson ?
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007

#18 Inlägg av Alming »

conseal skrev: Hur är det med teleksopbatong föresten .. får man ha det som privatperson ?
hehe... nej... :twisted:
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#19 Inlägg av elias »

Dü kan köpa självförsvarssprayen vi har på jobbet. Funkar som pepparspray men är laglig... dock.. jag vet inte hur lagligt det skulle vara att åka jämnsides med bilar som man inte gillar.. och spruta föraren i ögonen.

Jag menar, jag kan tänka på flera situationer då man inte bör spruta i ögonen.
Bild

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Kontakt:

#20 Inlägg av Henning »

Torque skrev:Ja det är för jävligt. Alltid är man på fel plats vid fel tillfälle.

Och när vi stannar bilar få vi alltid höra att vi borde ha något viktigare att göra. Tex att ta Olof Palmes mördare.

Att man aldrig kan göra rätt. Jag får se till att skärpa mig!
Mja, man jag kan förstå det lite.

Skulle jag bli tagen för 20 km/h över skylt utanför ett dagis skull jag skämmas ihjäl, men att bli stoppad för 16 km/h över skylt utanför Arninge på E18 med två kilometer fri sikt...

Jag menar INTE man skall få bryta mot regler, men det finns ju ingen anledning stå där statistiskt ingen är hotade då det inte skett en dödsolycka eller nåt allvarligare där sen 1976.

Varför står inte polisen i rondeller och tar alla som kör fel där? Det måste ju vara en guldgruva i jämförelse, för ärligt kan jag inte se nåt annat skäl till kontrollen om den ligger som exemplet visd E18 Arninge.

I det läget känner jag "är detta vad ni är kapabla till - J-A TOMTAR!", detta även om jag själv aldrig blivit straffad för annat än bussfilskörning.

/H
Senast redigerad av Henning den tor maj 10, 2007 16:26, redigerad totalt 1 gånger.
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007

#21 Inlägg av Torque »

conseal skrev:
Torque skrev:Och när vi stannar bilar få vi alltid höra att vi borde ha något viktigare att göra. Tex att ta Olof Palmes mördare.

Vem fan bryr sig om Palmes mördare ??? Är det itne dags att släppa den bollen... Det går alltid att klaga på farbror blå men med tanke på det skitjobb de har och med den pissiga lönen så ska de fan ha tårta varje dag eller något.
Tack!! :D
conseal skrev: Hur är det med teleksopbatong föresten .. får man ha det som privatperson ?

Nej, det räknas som brott mot knivlagen.

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007

#22 Inlägg av Alming »

Knivlagen?
Är inte det typ stickvapen över 7cm eller något?

Jag vet iof inte så väl, brukar inte gå med kniv eller batong på mig på allmän plats.
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007

#23 Inlägg av Torque »

Nej, det finns inga längder på knivar. Alla knivar går under knivlagen om man inte kan redogöra för ett godtagbart ändamål.

Batong räknas som gatustridsmedel som går under knivlagen.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#24 Inlägg av Tyrannosaurus »

Helt vanligt hårspray funkar utmärkt som självförsvar. Men det är inte speciellt effektivt när man sitter på hojen.

Alternativt till den olagliga teleskopbatongen är lite skruv och mutter o fickorna som man kör om idioten och skickar över axeln. På 80-talet hade många stora bygellås hängande på sidan av hojen som kunde användas till andra ändamål också :twisted: *visslar och försöker se oskyldig ut* :lol:

Ett annat alternativ är att ta regnumret, samla ihop ett gäng och åka och "hälsa på" och leka lite H-A.
Hos "vanligt" folk som inte har så mycket koll räcker det med att säga ordet "mc-klubb" för att dom ska referera till H-A, och dom ser heller ingen större skillnad på en HD och någon japansk sport eller touring hoj (2 hjul och motor). Det är iofs bra och något man kan använda mot dumma jävlar i trafiken :twisted:

Det påminner mig om en historia för en del år sen när polisen jagade H-A i Stockholm som mest.
Då hade en son till en av de ansvariga ÖK:arna fått besök i skolan av enligt media "två stora och skäggia men mycket snälla och vänliga farbröder som sa att han bodde i ett fint hus och att han skulle hälsa pappa, sen gick dom". Det vart visst ett JÄVLA liv vilket iofs kanske inte är så förvånande. Vad kallas sånt? Förtäckt hot?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Hedlund
Medlem

#25 Inlägg av Hedlund »

elias skrev:Dü kan köpa självförsvarssprayen vi har på jobbet. Funkar som pepparspray men är laglig... dock.. jag vet inte hur lagligt det skulle vara att åka jämnsides med bilar som man inte gillar.. och spruta föraren i ögonen.

Men.. Då måst man ju först ha batongen o krossa rutan med! :idea:

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#26 Inlägg av Tyrannosaurus »

Hedlund skrev:
elias skrev:Dü kan köpa självförsvarssprayen vi har på jobbet. Funkar som pepparspray men är laglig... dock.. jag vet inte hur lagligt det skulle vara att åka jämnsides med bilar som man inte gillar.. och spruta föraren i ögonen.

Det använder man bygellåset till :idea:
Å andra sidan behöver man då ingen spray heller, för bygellåset duger också bra till att slå fanstyget i huvudet med :twisted:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

viffer
Medlem

#27 Inlägg av viffer »

Tyrannosaurus skrev:
Hedlund skrev:

Det använder man bygellåset till :idea:
Å andra sidan behöver man då ingen spray heller, för bygellåset duger också bra till att slå fanstyget i huvudet med :twisted:
Nu tycker jag att vi skall vara lite snälla mot varandra. :oops:
Jag håller för övrigt med om att polisen har ett riktigt sk*tgöra ibland, hur skoj är det att för femtielfte gången sy in nåt drägg som släpps "i brist på bevis" efter några timmar trots att man vet hur det ligger till, klart som korvspad att dom är lite buttra ibland, problemet med att det blivit anarki på våra vägar är ett resursproblem samt mer eller mindre ologiska fartgränser.
VFR'en tyvärr såld.

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#28 Inlägg av Conseal »

viffer skrev: Nu tycker jag att vi skall vara lite snälla mot varandra. :oops:
Jag håller för övrigt med om att polisen har ett riktigt sk*tgöra ibland, hur skoj är det att för femtielfte gången sy in nåt drägg som släpps "i brist på bevis" efter några timmar trots att man vet hur det ligger till, klart som korvspad att dom är lite buttra ibland, problemet med att det blivit anarki på våra vägar är ett resursproblem samt mer eller mindre ologiska fartgränser.
VAFAN är det för jävla fasoner och komma med vettiga inlägg :?: :!: :wink:
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Skriv svar