Någon som sett och/eller känner till denna ?
Vill ha..... men plånboken vill som vanligt något annat

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
"NC30". ;*)Mr_gear skrev:Har inte sett denna, däremot såg jag en råball 400cc rc30 vid mariaplan igår vid 20-21 tiden... Killen som körde bar oldschool-skinnjacka och matchande hjälm
petfrökenadrian_vg skrev:"NC30". ;*)Mr_gear skrev:Har inte sett denna, däremot såg jag en råball 400cc rc30 vid mariaplan igår vid 20-21 tiden... Killen som körde bar oldschool-skinnjacka och matchande hjälm
Ja förutom 350cc, ett antal hk, ett antal kilo och alla mått... Men ok, den ser ut som "nästan samma" så det är det nogMr_gear skrev:petfrökenadrian_vg skrev:"NC30". ;*)Mr_gear skrev:Har inte sett denna, däremot såg jag en råball 400cc rc30 vid mariaplan igår vid 20-21 tiden... Killen som körde bar oldschool-skinnjacka och matchande hjälmnästan samma hoj väl?
Jojo allt relaterat till 400cc vs. 750cc såklart men det är väl samma ram? (har alltid trott det var samma hoj med olika motor?Tyrannosaurus skrev: Ja förutom 350cc, ett antal hk, ett antal kilo och alla mått... Men ok, den ser ut som "nästan samma" så det är det nog
Inte det heller, den är både lägre, kortare och smalare och andra motorfästen Faktum är att RC30 och NC30 inte har speciellt många skruvar gemensamt. Jag tror inte ens att plasten passar mellan de två.Mr_gear skrev:Jojo allt relaterat till 400cc vs. 750cc såklart men det är väl samma ram? (har alltid trott det var samma hoj med olika motor?Tyrannosaurus skrev:Ja förutom 350cc, ett antal hk, ett antal kilo och alla mått... Men ok, den ser ut som "nästan samma" så det är det nog)
Oj, så fel man kan haTyrannosaurus skrev:Inte det heller, den är både lägre, kortare och smalare och andra motorfästen Faktum är att RC30 och NC30 inte har speciellt många skruvar gemensamt. Jag tror inte ens att plasten passar mellan de två.Mr_gear skrev:Jojo allt relaterat till 400cc vs. 750cc såklart men det är väl samma ram? (har alltid trott det var samma hoj med olika motor?Tyrannosaurus skrev:Ja förutom 350cc, ett antal hk, ett antal kilo och alla mått... Men ok, den ser ut som "nästan samma" så det är det nog)
Kolla här. Tyvärr finns inte chassimåtten angivna, men om man tittar på gaffel, stötdämp, hjul, däck, tankstorlek mm. så framstår det att det inte är mycket, eller snarare i stort sett ingenting som är överflyttningsbart.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2090.htm
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... R_rc30.htm
Jag skulle vilja påstå, utan att ha riktigt alla fakta, att det är en helt annan hoj.Mr_gear skrev:Jojo allt relaterat till 400cc vs. 750cc såklart men det är väl samma ram? (har alltid trott det var samma hoj med olika motor?)