Hejsan!
Har precis blivit VFR-ägare, då jag efter lång tids sparande, och lite hjälp från bror lyckats få ihop till en blå VFR800-01 som första hoj!
Men där är en sak som jag funderar över!
Min hoj har svart framskärm till resten som är blå...
Efter lite letande på blocket och diverse sidor, så har jag inte hittat någon annan som ser ut så. Kan det vara så att den kommit från fabrik så, eller något som har lackats om sådär i efterhand? Jag frågade säljaren om det, men han visste inte varför den va svart...
Det är ju inget som stör, men kunde vara lite intressant att veta
landin86 skrev:Hejsan!
Har precis blivit VFR-ägare, då jag efter lång tids sparande, och lite hjälp från bror lyckats få ihop till en blå VFR800-01 som första hoj!
Men där är en sak som jag funderar över!
Min hoj har svart framskärm till resten som är blå...
Efter lite letande på blocket och diverse sidor, så har jag inte hittat någon annan som ser ut så. Kan det vara så att den kommit från fabrik så, eller något som har lackats om sådär i efterhand? Jag frågade säljaren om det, men han visste inte varför den va svart...
Det är ju inget som stör, men kunde vara lite intressant att veta
Omlackad, eller så var den svarta den enda som fanns på lager. 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Ja, planerna finns redan, trots jag inte haft den så länge
ska försöka hitta ett högdraget slipon, så enkelsvingen kommer fram... Sen isflackeraom framskärmen, och funderade påatt kroma fälgarna runt om och ekrarna i samma blå färg som cykeln... tror det hade kunnat bli fräck och så poppar fälgen fram lite mer, än vad den gör när den är nästan osynligt grå
landin86 skrev:Ja, planerna finns redan, trots jag inte haft den så länge
ska försöka hitta ett högdraget slipon, så enkelsvingen kommer fram... Sen isflackeraom framskärmen, och funderade påatt kroma fälgarna runt om och ekrarna i samma blå färg som cykeln... tror det hade kunnat bli fräck och så poppar fälgen fram lite mer, än vad den gör när den är nästan osynligt grå
Det lär bli ganska så dyrt att kroma alufälgar har hört siffror kring 10,000 styck för det. Samt att det är tydligen väldigt knepigt att få ett lyckat resultat, tydligen så är Svenska firmor inte så pigga på det i allafall. Men du kan alltid skicka grejorna till USA dom kanske kan göra det billigare..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
landin86 skrev:Ja, planerna finns redan, trots jag inte haft den så länge
ska försöka hitta ett högdraget slipon, så enkelsvingen kommer fram... Sen isflackeraom framskärmen, och funderade påatt kroma fälgarna runt om och ekrarna i samma blå färg som cykeln... tror det hade kunnat bli fräck och så poppar fälgen fram lite mer, än vad den gör när den är nästan osynligt grå
Det lär bli ganska så dyrt att kroma alufälgar har hört siffror kring 10,000 styck för det. Samt att det är tydligen väldigt knepigt att få ett lyckat resultat, tydligen så är Svenska firmor inte så pigga på det i allafall. Men du kan alltid skicka grejorna till USA dom kanske kan göra det billigare..
Polering är ett alternativ, finns en här på forumet som gjort det.
Oj! Ja, handlar det om sådanna pengar kanske jag avstår
Då kan det ju bli någon annan kombination av färger eller så... Men det får bli ett senare projekt, då jag gärna vill ha fram lite muller från den för tillfället
En polare till mig jobbar på ett företag som sysslar med ytbehandling, däribland kromning... och jag vet att jag hört siffror(vet inte hur mycket han saltat dem dock) på typ 8-10.000kr för kromning av stora kofångare(till amerikanare typ) detta svart då... så jag tror också att 10.000 per fälg är fullt möjligt om det dessutom ska vara ett vitt jobb.
Förresten, det väckte en ide... någon som tror på kromade fälgar på en vit rc36a?
Jösses! Det är en hel del för fälgar... Då tror jag nog mer på lacka dom... Lite synd dock, eftersom kromade fälgar med samma blåa ekrar som hojen, var det första som slog mig efter ett högdraget slipon till min...
Men det finns säkert massa andra idéer som man kan göra för att ge den en personlig stil
landin86 skrev:Jösses! Det är en hel del för fälgar... Då tror jag nog mer på lacka dom... Lite synd dock, eftersom kromade fälgar med samma blåa ekrar som hojen, var det första som slog mig efter ett högdraget slipon till min...
Men det finns säkert massa andra idéer som man kan göra för att ge den en personlig stil
Om du har gott om tid blir det väldigt mycket billigare att högglanspolera. Behöver du lämna in det till nån firma så borde det bli billigare än kromalternativet ändå...
landin86 skrev:Jösses! Det är en hel del för fälgar... Då tror jag nog mer på lacka dom... Lite synd dock, eftersom kromade fälgar med samma blåa ekrar som hojen, var det första som slog mig efter ett högdraget slipon till min...
Men det finns säkert massa andra idéer som man kan göra för att ge den en personlig stil
Om du har gott om tid blir det väldigt mycket billigare att högglanspolera. Behöver du lämna in det till nån firma så borde det bli billigare än kromalternativet ändå...
Ang. polering.
Hur håller sig det efteråt? Måste fälgen putsas efter varje körning för att inte oxidera eller behandlar man den med nåt efteråt? Eller blir det helt enkelt bara blankt och fint och håller sig så sen?
VFR 800 - 98 svart
________________________
Not only do I not know what's going on, I wouldn't know what to do about it if I did.
George Carlin
========================