Nybörjaren skrev:Tusen tack för alla svar!
Har varit och titta,klämt och kännt på en 800 -99 bara 3 mil hemifrån
Men nu frågan till er.. Det är en import den har gått 12000miles ca 2000mil alltså,
är det någe att ha? kan man lita på miltalet?
Firman den står på heter Eurowheels någon som har erfarenhet av denna firma?
Här är hojen
http://www.eurowheels.se/mcVisa.asp?sida=&ID=956
Finns även en 800 v-tec -02 även import dock mer mil (5300)
http://www.eurowheels.se/mcVisa.asp?sida=&ID=1022
Eurowheels har fått lite blandad kritik, mest negativ, på sporthoj.com. Det är två äldre herrar och tillika bröder i Fellingsbro som äger varsin firma, den andra heter Fellingsbro Bil och MC. Köpte mina två första viffrar hos den den senare. I vilket fall, historien som går är att de blev osams då de drev en gemensan mc-importfirma, och valde att efter det gå skilda vägar. De håller dock på med samma sorts handel och konkurrerar om samma kunder i samma lilla byhåla.
Företagsimport kan ev vara lite vanskligt; generellt som jag uppfattat det är att handlarna kan köpa in lite mer skrotartat då de ändå inte ska köra bågarna själva, medan en privatimportör är mer benägen att vilja ha en bra fungerande hoj.
2000 mil på en 99:a är väl ok. Min 00:a hade gått ganska exakt 2000 mil när jag köpte den. Den är en privatimport.
Ska du köpa en Vtec, se till att den har ABS. 8*)
Åk och kolla på Eurowheels-viffrarna, så du får en känsla av dem.
Kolla avgasrören på den röda. De ser lite anlupna ut. Om hojen är brittisk kan hojen ha gått i vinterbruk, så kolla extra på allt, speciellt på delar som ligger i skitsprutet från hjulen. Enkelsvingen kan vara bra att kolla lite extra också, speciellt bak runt lagret.
På bilden såg den silvriga Vtec:en spontant snyggare ut. Men jag är lite svag för silvriga viffrar, speciellt om det är en Vtec. 8*]