Skit lack

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#16 Inlägg av Tyrannosaurus »

elias skrev:Jag kör med insektsborttagningsspray från Turtle vax. Funkar asbra på bil, MC och hjälm. Funkar iofs med Yes diskmedel också.. men lättare med sprayen.. för lite lat är man. :)
Här är vad jag använder:

Bild

Wax Furniture Polish
Item no:
100712

Description:
Take care of your furniture in one easy step with this special blend of wax and silicone. It cleans, polishes and protects all wooden surfaces. As well as containing an anti-static agent, this rich creamy non-drip formula also provides a splendid satin finish and leaves a fresh, clean lemon scent. Please note that this products replaces Buff Up (9100). Suggested Use Shake well before use. Hold can 20cm away from surface and spray as required. Avoid contact with eyes. Use only in well-ventilated areas. Features ·Contains a special blend of wax and silicone ·Contains an anti-static agent ·Non-drip formula Benefits ·Cleans, polishes and protects all wooden surfaces ·Leaves a fresh, clean lemon scent

Funkar som Johnssons Pledge men bättre. Nackdelen är att det innehåller silicon vilket inte är bra om man någon gång vill lacka om. Men på hjälm och visir är det utmärkt.
Sen gör det ju inte saken sämre att det är eget sortiment :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008

#17 Inlägg av Qwerty »

Torque skrev:

Hur mycket tar han? Skulle behöva få min hoj att glänsa lite.
Vet faktist inte. Just nu håller dom på att avveckla den delen men alla grejjor och medel finns ju kvar.

Men en normal rekond firma brukar inte ta många pengar för en hoj. Lämnade in min gixxer för massa år sedan men mins inte vad jag betala.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008

#18 Inlägg av apex »

Nackdelen är att det innehåller silicon vilket inte är bra om man någon gång vill lacka om. Men på hjälm och visir är det utmärkt.
Lackförsegling innehåller väl oxå silikon, det är väl hela konceptet?
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007

#19 Inlägg av Torque »

Qwerty skrev:
Torque skrev:

Hur mycket tar han? Skulle behöva få min hoj att glänsa lite.
Vet faktist inte. Just nu håller dom på att avveckla den delen men alla grejjor och medel finns ju kvar.

Men en normal rekond firma brukar inte ta många pengar för en hoj. Lämnade in min gixxer för massa år sedan men mins inte vad jag betala.
Ok, skriv gärna här eller skicka ett PM när du varit där.

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008

#20 Inlägg av Qwerty »

Det gör jag.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007

#21 Inlägg av Torque »

Qwerty skrev:Det gör jag.