Om några timmar är hojen bromsbänkad
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Om några timmar är hojen bromsbänkad
Nu så ska Viffern få smaka på bänk.
Undra hur många pållar som kommer finnas där?
Postar senare när jag vet hur det ser ut.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Sådär ja. Nu har jag resultatet i min hand.
105Hk på Bakhjulet. I en bänk som inte är känd för att vara generös, snarare tvärt om.
Bänkningen gjordes hos Ronny på NC Racing.
Hade jag fått 95 hade jag varit kanon nöjd, men nu blev vi alla förvånade och R6an som bänkades efter lämnade 100Hk. Snacka om att jag är uber lycklig.
105Hk på Bakhjulet. I en bänk som inte är känd för att vara generös, snarare tvärt om.
Bänkningen gjordes hos Ronny på NC Racing.
Hade jag fått 95 hade jag varit kanon nöjd, men nu blev vi alla förvånade och R6an som bänkades efter lämnade 100Hk. Snacka om att jag är uber lycklig.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
På bakhjulet. Japp jag har en kurva, lite problem bara att få in den i burken. Men jag ska göra ett försök någon gång under helgen.apex skrev:Kul! 105 på bakhjulet? Eller omräknat till vevaxelpållar?
Har du en kurva?
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Re: Om några timmar
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p ... ight=#1019Qwerty skrev:Nu så ska Viffern få smaka på bänk.
Lade in en gammal tråd bara....din måste gå bra då om man jämför:D
har du något trim eller bara orginal?
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat
Jo olika hojar ska alltid jämföras i samma bänk för att ge ett jämförbart värde. SAE corrected och HP Corrected är bara två utav djungeln av normer. Dynocrap kör på HP för att maximera effekten medans andra bänkar kör oftast SAE. Men där finns det även flera olika.apex skrev:Fast bakhjulet o bakhjulet.
De rullar väl ut och mäter rullmotståndet och drar bort det gissar jag. Där kan det väl bli en del fel. Man ska nog jämföra cyklar testade på samma utrustning.
NC racings bänk är ingen skitbänk. Den mäter precis så som alla andra bänkar effekten på bakhjulet genom att bakhjulet sätter spinn på en trumma med ett visst givet motstånd. Dock finns det även här olikheter. En enkel bänk har den lätta trumman för att få effektsvagare hojar/mopeder att orka dra runt trumman, andra så som Ronnys bänk har det tunga hjulet för att få rätt effekt och även klara av funnybikes.
Dvs ingen bänk mäter rullmotståndet och drar av. Alla mäter rullfarten med ett visst givet motstånd.
Att min gav 105Hk var otroligt för oss alla som var där. Men ibland har man tur och ha en hoj som går lite bättre än andra, precis som att det finns måndags ex som ger lite mindre än andra. Eller är det så att en vfr med slipon ger den effekten?
Enligt lambdan så gick hojen lite snålt (utan att vara skadligt)mellan 4,5-6,5rmp för att sedan ha nära på perfekt värde upp över det, framförallt mellan 8,5-11,5rpm. Att stoppa på K&N filter och modda burken skulle dvs sänka min effekt om inte en power commander monteras om nu spridarna orkar mata mera soppa. Men precis som vi diskuterade(vi som va där) att lämnar hojen 105hk så kan man inte få det bättre med annat filter och power commandern, man ska va nöjd och köra.
Burnis:
Min hoj är helt orginal sånär som på ett Viper slipon. Och ja den måste gå sjukt bra. Men det visar ju även mina jämförelser mot R6an och en Gsxr750 99 som jag skrivit om tidigare. Hade jag bänkat in på 95Hk hade jag varit kanon nöjd. 750in lämnade 104Hk(kan även varit 107 lite osäker i skrivandets stund) i samma bänk, R6an 100 (står ovan)
P.s
NC Racings bänk är känd för att vara snål i effekten. Anledningen till detta är att den används för justeringar på dragbiks och dom vil inte veta effekten utan optimera det som finns. Till skillnad från dynojet, där dom lever på effekten.
Kanske ska vi fixa ihop en liten träff på 10-20 man och åka dit och bänka hela högen för att ha lite skoj och att kunna jämföra.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Kanske en liten rättelse.
NC Racings bänk är inte snål, den är rättvisande. Precis så som en bänk ska vara, så som många bänkar är.
Tyvärr så finns det även många bänkar som gör allt för att öka din effekt, det är ju det kunden betalar för. Det finns ju vissa sånna i mitt närområdet utan att nämna namn.
Då blir en rättvisande bänk snål i jämförelse.
NC Racings bänk är inte snål, den är rättvisande. Precis så som en bänk ska vara, så som många bänkar är.
Tyvärr så finns det även många bänkar som gör allt för att öka din effekt, det är ju det kunden betalar för. Det finns ju vissa sånna i mitt närområdet utan att nämna namn.
Då blir en rättvisande bänk snål i jämförelse.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Lite olika. Men allt mellan 400-800:- Kostar det. Ska man ha Lambda mätning så tar vissa snik ställen extra betalt.elias skrev:En annan fråga. Vad kostar det att bänka?
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se