OK- grabbar & tjejer upp till bevis....vad Power Command

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 792
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#16 Inlägg av Göingen »

apex!
De äldre varianterna av PC kunde du ändra vid var 500:de varv. Med de nyare som säljes idag gäller var 250:ionde (skriver man 250:ionde?).
Som du säger så ska man vara försiktig med hemmamappning, jag använder en av de färdiga mappar som finns.
Om man orkar laborera med de mappar som finns att ladda ner och jämför dem (det finns verktyg för det i mjukvaran), så ser man tydliga trender. De är faktiskt ganska lika.
Lambdasonden är långsam och justerar bara vid de tillfällen du håller jämn gas en stund. Det finns en räcka sensorer till som styr insprutet, lufttryck, insugslufttemp m.m.

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#17 Inlägg av apex »

Sant!

Men om man behåller katten men tar bort lambdasonden så riskerar man väl att skada katten?

Har du märkt/ mätt ngn skillnad mot original"mappen"??
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 792
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#18 Inlägg av Göingen »

Har du märkt/ mätt ngn skillnad mot original"mappen"??
Jag monterade annat rykrör och K&N samtidigt men jag inbillar mig att den går bättre nu.
Man skulle ju kunna lägga in en 0-mapp, dvs. en map med bara 0% justering överallt och jämföra. Man kan också koppla in lambdasonden igen och se om det gör skillnad.
MEN... så länge jag inte har en bromsbänk hemma i garaget, så är alla jämförelser subjektiva.
Dynojetcenter finns det ett antal av i Sverige. De har bromsbänkar och kan justera in PC:n optimalt, men de tar 2500 - 3000:- för besväret.

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#19 Inlägg av apex »

Det känns forfarande väldigt billigt, om det är vad som behövs.

Inte lätt att trimma en 800-motor med 110 hk :D
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Skriv svar