Leifanders skrev:Hahahaha ja, 125-dekaler kanske kan funka fast det vill jag ju inte åka omkring med själv...
Syns inte när man sitter på.
Leifanders skrev:Jag funderade på om jag skulle sätta dit en storjävla kedja jag har, bara för att visa tydligt att hojen är låst, så jag får ha tändningslåset i fred...
Funderat på kedja också, men verkar vara ett j@kla jobb varje gång man ska låsa. Dessutom förvaringen i mellantiden...
Förvisso sant men det känns trist att veta att det står 125 på den...
Ja, precis, jag har ingen lust att springa upp 3 trappor varje gång jag låst upp kedjan, det är väl därför jag inte tog tag i saken...
Efter att fått min stulen utanför köksfönstret så låser jag den varje gång med en abus kedja i ett cykelställ.
När det sedan är dags att ge sig iväg låter jag kedjan vara kvar (fastlåst) i cykelstället och använder endast skivbromslåset på jobbet.
(Har inte glömt kedjan men väl skivbromslåset kvar med föga roligt resultat.)
En pundare som är hög som ett hus lär inte lägga märke till dioden ändå.
Du är rolig du, har du provat att "punda" någon gång? liasom en pundare som är "hög som ett hus" är vaksammare än en påfågel på steroider. Så en larmlampa lär han garanterat se. Men dom får vi dras med länge till, ända tills beslutsfattarna får lite intelligens och ändrar i lagstiftningen "lite", så att man har rätt att skydda sin egendom mot den sortens folk (lowlifes) med dom medel som står till buds vid aktuell händelse.
Jag tror inte "nödvärn" funkar i dessa fall.
Hög som ett hus och i en dimma? Jag vet inte hur man förnimmer saker i ett narkotikarus, men antar att det kanske är lite som när man druckit sig lite för full på alkohol, fast mer ändå. Eller? Fast förresten, vi vill inte veta...
Om du nu åsyftar med begreppet "Pundare" så är det nissar som går på centralstimulerande medel vanligtvis benämnt i folkmun "Tjack" Och det blir man väldigt "pigg" på så att säga, allt blir kristallklart, alla system i kroppen går på max, ( ungefär som du tänker dig att en regulator hakar upp sig på järnet) så "dimmig, snurrig, eller eljest oklar i roten blir man inte, tvärtom man blir grymt skärpt på vissa områden ett är att förstå sig på grejor och hur man löser saker och ting på ett "snabbt och smidigt" sätt. Dock inte alltid, men man tänker defenetivt utanför den berömda "lådan".
Och ja! jag har fuskat en del i ämnet i min gröna ungdom.
Och det var "nödvärns begreppet som jag åsyftade som man skulle ändra på, till min/våran favör..
Embassy skrev:Efter att fått min stulen utanför köksfönstret så låser jag den varje gång med en abus kedja i ett cykelställ.
När det sedan är dags att ge sig iväg låter jag kedjan vara kvar (fastlåst) i cykelstället och använder endast skivbromslåset på jobbet.
(Har inte glömt kedjan men väl skivbromslåset kvar med föga roligt resultat.)
Ja, det är väl tyvärr så man måste göra om man ska ha hojen utomhus...
Hehehe det har jag lyckats klara mig ifrån, har dock sett folk som glömt det och det ser inte roligt ut...
blacken skrev:
Du är rolig du, har du provat att "punda" någon gång? liasom en pundare som är "hög som ett hus" är vaksammare än en påfågel på steroider. Så en larmlampa lär han garanterat se. Men dom får vi dras med länge till, ända tills beslutsfattarna får lite intelligens och ändrar i lagstiftningen "lite", så att man har rätt att skydda sin egendom mot den sortens folk (lowlifes) med dom medel som står till buds vid aktuell händelse.
Jag tror inte "nödvärn" funkar i dessa fall.
Hög som ett hus och i en dimma? Jag vet inte hur man förnimmer saker i ett narkotikarus, men antar att det kanske är lite som när man druckit sig lite för full på alkohol, fast mer ändå. Eller? Fast förresten, vi vill inte veta...
Om du nu åsyftar med begreppet "Pundare" så är det nissar som går på centralstimulerande medel vanligtvis benämnt i folkmun "Tjack" Och det blir man väldigt "pigg" på så att säga, allt blir kristallklart, alla system i kroppen går på max, ( ungefär som du tänker dig att en regulator hakar upp sig på järnet) så "dimmig, snurrig, eller eljest oklar i roten blir man inte, tvärtom man blir grymt skärpt på vissa områden ett är att förstå sig på grejor och hur man löser saker och ting på ett "snabbt och smidigt" sätt. Dock inte alltid, men man tänker defenetivt utanför den berömda "lådan".
Och ja! jag har fuskat en del i ämnet i min gröna ungdom.
Och det var "nödvärns begreppet som jag åsyftade som man skulle ändra på, till min/våran favör..
Jag har inte en aning om vad den här personen gick på för något men han var sliten och skabbig...
Det jag menar med "pundare" är egentligen "knarkare som är skabbig och måste stjäla för att kunna köpa sitt knark"...