Äntligen premiärtur 2007...

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
JohanL
Donator 2008
Inlägg: 121
Blev medlem: mån jul 10, 2006 21:22
Ort: Örnsköldsvik

Äntligen premiärtur 2007...

#1 Inlägg av JohanL »

Man har kunnat läsa trådar hit och dit om körningar och turer... Ja lite avundsjuk blir man.

Själv har jag fått hålla mig till ljudclip och film när det gäller mc.
(Ex. http://www.vfrdiscussion.com/forum/index.php? Längst ner till vänster finns några ljudclip.)

Att få vänta lite längre är smällar man får ta för att bo lite mer norrut. Men då det varit en ovanligt dålig vinter dessutom.l (läs: värdelöst snöskoter åka). Så nu får det ta och bli en fin mc sommar.

I måndags efter att kört in snöskotern (på snöslask) till sommarförvaring. Ovanligt tidigt brukar vara en ljus och fin vårvinter hela april ut. Men då det var förstört var det nu dags för att i vart fall starta motorcyckeln. Måste kolla om den fungerar iaf. De belagda vägarna har varit tämligen bara ett tag, men det har varit ett par minusgrader på nätterna så det är inte helt bra än.

I med batteri, kolla vätskor och sen efter liten tvekan så började en vacker musik höras. Ljudet av en V4a väckt ur vinterdvalan.
Det är inte värdens bästa mc vägar kring min vinterförvaring så ut på grus/lerväg 1,5 km det är en fin start... Väl ute på asfaltvägen så började det hela bli bättre, solen lyste varm och trevligt men det var inte varmt alls. Det blev väl ingen direkt lång, snabb eller trevligt tur. Utan mer frågan om att jag hör den i var fall börjar få upp lite arbetstemp. Men väl den första för året.

Idag har vädergudarna hämnats bara för att jag starta mcn och lagt på sommardäcken på bilen. Snö/hagel...
Man kanske skulle ha gjort som de flesta andra här ikring och väntat i vart fall en helg till.

/Johan

Användarvisningsbild
Lt.Dan
Medlem
Inlägg: 247
Blev medlem: tis jun 27, 2006 14:04
Ort: Vännäs

#2 Inlägg av Lt.Dan »

Tjena JohanL.

Nu har jag också tagit första turen för i år :P

Snacka om härligt...

20 grader varmt och solen värmer gott...

Ser fram emot MÅNGA sköna mil i sommar :wink:
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#3 Inlägg av kennet »

Joo jag tog min första långtur idag Uddevalla-Hjo tur och retur ca40 mil.
Kalasväder hela dagen :lol:
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
Lt.Dan
Medlem
Inlägg: 247
Blev medlem: tis jun 27, 2006 14:04
Ort: Vännäs

#4 Inlägg av Lt.Dan »

kennet skrev:Joo jag tog min första långtur idag Uddevalla-Hjo tur och retur ca40 mil.
Kalasväder hela dagen :lol:
NICE!!! :D
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart

Skriv svar