adrian_vg skrev:Rerun skrev:Så du ska kanske gasa ännu mer?

Drar den mindre då menar du?
Risken är uppenbar med mer gasning i kurvorna och vid fuktig väderlek. Nå, får prova idag.

Ja motorn kan behöva mer varv för att komma till sin rätt. Det är svårt att veta vid vilket varv den är optimerad men ofta är det vid högre tempo än svenska motorvägar på högsta växeln.
Innan portning mm. fick jag min lägsta förbrukning en gång på Autobahn. Vi hade legat och marschat i ca. 160. Det var minst 30 grader och polarn var tvungen att skruva ihop sin hoj lite vid varje tankning, det var nåt som vibrerade loss.
Men hade han verktyg? Icke! Så det var min originalsats som fick göra nytta. Vi höll på att smälla av i värmen och vid stoppen åkte ju jackan av. När han vid ett tillfälle hade skruvat klart så skriker han "nu åker vi". Då skulle ju jag ner med verktygen och på med kläderna så jag sa "åk ni (han hade tjejen bakpå) så gasar jag ifatt".
När jag hade packat ihop var det ut på racebanan och vrida ner rullen en bit till så det blev mellan 180 och 220 beroende på trafiken. Nästa gång vi tankade så hade hojen dragit mindre
Hur förklarar man det för svenska polisen?

"Jo du förstår konstapeln, jag vill vara miljövänlig"