Jag provkörde en VFR 1200
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Testade igår, nja.....sådär får jag nog säga. Körde på provbana och det går ju givetvis inte att jämföra med riktig väg. Känslan infann sej inte riktigt. Får nog ta och testa den på väg.
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Kardanhiss? Lite får man väl räkna med, och speciellt om man drar på en del på de lägre växlarna. Var det mycket hiss?Fransson skrev:Testade den idag, imponerad av draget, mindre impad av kardanhissen
Min bumsar hissade aldrig speciellt som jag kände av det, trots att de skulle det. Vanesak kanske?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Vid så kallkad inspirerad körning så blev jag inte alls impad tyckte den ville kasta ur mig ur sadeln, kanske jag är lite överkännslig mot kardan
I övrigt måste jag erkänna att den var väldigt snäll i manövrarna med typiskt Vfr-karaktär dvs man känner knappt vilket drag det är förän man tittar på mätarn

I övrigt måste jag erkänna att den var väldigt snäll i manövrarna med typiskt Vfr-karaktär dvs man känner knappt vilket drag det är förän man tittar på mätarn
VFR.800.-00
RÖD
SÅKLART
RÖD
SÅKLART
Tog en kort sväng på en VFR 1200 efter jobbet idag och måste säga att det var RIKTIGT häftigt! Den är väldigt väl balanserad, lätt att krypköra med och hej och hå vad gött den sjunger när spjället i utblåset öppnas när man kommer upp i varv. Jag hade en förväntan om att den skulle kännas större att manövrera, men faktiskt så var den väldigt smidig och lättmanövrerad och den känns lättare viktmässigt än min egen gamla viffer från 96.
När vi kom ut på motorvägen och fick tillfälle att dra på lite så var det ungefär som att flyga fram i markhöjd, jäkla vilket drag! Sambon tyckte däremot inte att det var så bekvämt bakpå, menade på att sätet kändes halt och att hon gled fram och tillbaka. Dessutom gör formen på sätet att hon hade svårt att sitta nära, vilket gjorde att hon måste luta sig mer framåt mot mig än nödvändigt - ingenting för lite längre sträckor för hennes del med andra ord. Men, jag kan mycket väl tänka mig att bekanta mig lite mer med lite större hojar framöver - fick definitivt smak för effekten.
När vi kom ut på motorvägen och fick tillfälle att dra på lite så var det ungefär som att flyga fram i markhöjd, jäkla vilket drag! Sambon tyckte däremot inte att det var så bekvämt bakpå, menade på att sätet kändes halt och att hon gled fram och tillbaka. Dessutom gör formen på sätet att hon hade svårt att sitta nära, vilket gjorde att hon måste luta sig mer framåt mot mig än nödvändigt - ingenting för lite längre sträckor för hennes del med andra ord. Men, jag kan mycket väl tänka mig att bekanta mig lite mer med lite större hojar framöver - fick definitivt smak för effekten.

VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Det är farligt att provköra större hojar än det man för tillfället har.Ajax skrev:Men, jag kan mycket väl tänka mig att bekanta mig lite mer med lite större hojar framöver - fick definitivt smak för effekten.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
===
===
- Brother Wolf
- Donator 2009
- Since-2009
- Medlem
Provkörde den på Barkaby och även om det bara var en banrunda på 1.6km så han jag såg den som alternativ till mig själv.
För tung och klumpig.
Visserligen bra drag men kändes lite tam ändå, "för" trygg.
Om jag minns rätt så tyckte jag den hade tendens till glasspinnekänsla ala BMW´s växelpetare/känslan i växellådan. Tycker om Hondas vanliga distinkta men samtidigt robusta känsla i lådan. Sen att det smäller lite i normala fall då gör mig inget nu när man vet att det håller.
För tung och klumpig.
Visserligen bra drag men kändes lite tam ändå, "för" trygg.
Om jag minns rätt så tyckte jag den hade tendens till glasspinnekänsla ala BMW´s växelpetare/känslan i växellådan. Tycker om Hondas vanliga distinkta men samtidigt robusta känsla i lådan. Sen att det smäller lite i normala fall då gör mig inget nu när man vet att det håller.
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left