Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?
Moderatorer: adrian_vg , Conseal
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396 Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg
#16
Inlägg
av Alming » mån apr 09, 2007 11:17
det blir ju vad man gör det till.
Frågan är väl dock, om man är så säker på vad man sysslar med att man vågar köra hårt med en såpass kraftigt modifierad gammal hoj, ihopplockad av olika hojar?
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604 Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:
#17
Inlägg
av Henning » mån apr 09, 2007 11:18
Så länge man inte ändrar hjulbas eller försprång avsevärt tror jag det inte är några problem sådäre...
/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505 Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm
#18
Inlägg
av Qwerty » mån apr 09, 2007 18:18
Varför montera bredare däck?
Allt är sämmre med bredare.
Lika med enkelsving. Där känner jag att det är den enda svagheten 98-01 har. Svajjet är lätt att känna igen och det är inte för inte som Duccarna i race kostym alltid har dubbelsving.
Tror nog snarare att försärkta ramen, byta gaffel och sving från tex cbr 600 av nyare modell skulle vara det bästa.
burnis
Donator 2007
Inlägg: 296 Blev medlem: lör jun 03, 2006 23:25
Ort: Småland
Kontakt:
#19
Inlägg
av burnis » mån apr 09, 2007 18:30
Qwerty skrev: Duccarna i race kostym alltid har dubbelsving.
Har inte duccarna gått tillbaka till enkelsving?
1098 har väl det?eller?
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604 Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:
#20
Inlägg
av Henning » mån apr 09, 2007 19:05
Qwerty skrev: Allt är sämmre med bredare.
Mja, det skulle väl vara om man har problem med grepp...
/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396 Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg
#21
Inlägg
av Alming » mån apr 09, 2007 20:59
OK, glöm allt vad heter mod nu, och släng upp era komentarer angående syskonmodellerna.
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505 Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm
#22
Inlägg
av Qwerty » tis apr 10, 2007 07:34
Henning skrev:
Mja, det skulle väl vara om man har problem med grepp...
/H
Det har man inte med 110hk.
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604 Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:
#23
Inlägg
av Henning » tis apr 10, 2007 07:36
Qwerty skrev: Henning skrev:
Mja, det skulle väl vara om man har problem med grepp...
/H
Det har man inte med 110hk.
Jo, om man har för smala däck...
Min NS400 [redan i original 72 hk] släpper vid gaspådrag under nerlägg.
/Henning!
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!