Motorkaraktär VFR 750

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
H2SO4
Donator 2012
Inlägg: 127
Blev medlem: tis dec 26, 2006 12:36
Ort: Bohus

#31 Inlägg av H2SO4 »

adrian_vg skrev:
Trodde mellan-gixxern var ganska spak i botten- och mellanregistret...
De flesta hojar med en 750cc:s motor brukar ha ett ganska brett och bra mellanregister för att tappa på toppen. Den enda hoj jag kört som inte är sån i karaktären är min gammelninja, där kan vi prata om ketchup.

Min personliga uppfattning om min vfr är att den är rätt så linjär i effektuttaget till bakhjulet. Men som skrevs i en annan tråd. Det intressanta är inte att känna när "kicken" kommer utan mer intressant är att kolla på den andra något mindre viktiga mätarens (läs hastighetsmätaren ;-)) rörelse. För att vara en 260 kg tung sport/tourer så accelerar den väldigt snabbt utan att man känner så mycket av det.
******************************
Are you GOOD, or?!? ;-)
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#32 Inlägg av adrian_vg »

H2SO4 skrev:[...]Det intressanta är inte att känna när "kicken" kommer utan mer intressant är att kolla på den andra något mindre viktiga mätarens (läs hastighetsmätaren ;-)) rörelse. För att vara en 260 kg tung sport/tourer så accelerar den väldigt snabbt utan att man känner så mycket av det.
Det där märkte jag när jag bytte från Edwin till viffern för några veckor sen; när jag trodde att jag körde i 50, pekade mätaren på nånstans mellan 70-80km/h... :shock:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar