blacken skrev:Jo du vet, emperisk kunskap..

Jag tror jag använder mellanregistret mest, det är min körstil. Kanske att det är därför jag uppfattade min 90:a som spak och att den kom starkt sen. Sen hade den gått ganska långt också, om det nu spelar roll.JohanL skrev:-93an tycker jag har ett gott botten register och en bra top register. Med en liten dip däremellan.
Lömsk på ett trevligt vis tycker jag. Kraften finns där hela tiden. Jag gillade R100RS:en jag hade för många år sen, med en i stort sett flack vridmomentskurva genom hela registret. Jag gillar det, och gillar att viffern är snudd på likadan. Tycker det blir så jobbigt att hålla varvet uppe för att komma nån vart som det gärna blir med mer trimmade motorcyklar.JohanL skrev:-95an. tycker jag bara dra nästan tråkigt snällt genom hela registret. Visst den går bra men det är lömst snällt leverat.
Kan inte lyssna mig mätt på hur motorljudet ändrar karaktär vid 4000-5000rpm från ett lågt hotfullt mullrande till ylet och den lilla kicken i motorn ger där.

Men som alla andra tycker jag det inte vore helt fel med kanske 20-30hk till i viffern, med bibehållet vridmoment i botten- och mellanregistret.