(VFR 04:a)
Häromdan när jag va ute å körde, va varmt å ganska mycke stadskörning, stannade å gick ifrån hojen, ett par timmar senare så låg där en liten liten oljepöl under cykeln som kommit från en av slangarna som går under cykeln. Aldrig hänt innan, och inte efter heller. Vad kan felet vara?
Jag hörde nått om att den slangen ska vara pluggade för att det inte ska kunna tryckas ut olja därigenom med den kan hända. Kan ha nått med vevhusventilationen?
Idag va de oxå skumt, stadskörning, fläkten gick hela tiden, stannade gick av cykeln å direkt va där en liten pöl med vatten under cykeln. Inte heller inträffat innan. Vad kan de va?
Trycker ut olja å vatten
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Trycker ut olja å vatten
Vfr 2004:a BLÅ
apropå oljepölen,du tror inte att det kan vara bensin från tanken? om man överfyller och bensinen senare blir så varm att den expanderar kan den rinna ut genom evakueringen som ju är en av slangarna under hojjen.
fläkt som går hela tiden dessa varma dagar i stadstrafik är bara normalt men det ska ju inte läcka vatten så det vet jag inte vad det kan vara,det är ju ganska enkelt att lossa kåporna och kolla så allt är ok det skulle jag göra iallafall
fläkt som går hela tiden dessa varma dagar i stadstrafik är bara normalt men det ska ju inte läcka vatten så det vet jag inte vad det kan vara,det är ju ganska enkelt att lossa kåporna och kolla så allt är ok det skulle jag göra iallafall

Tanken va halvfull (eller halvtomvfr800 skrev:apropå oljepölen,du tror inte att det kan vara bensin från tanken? om man överfyller och bensinen senare blir så varm att den expanderar kan den rinna ut genom evakueringen som ju är en av slangarna under hojjen.
fläkt som går hela tiden dessa varma dagar i stadstrafik är bara normalt men det ska ju inte läcka vatten så det vet jag inte vad det kan vara,det är ju ganska enkelt att lossa kåporna och kolla så allt är ok det skulle jag göra iallafall

Näe, får plocka bort kåpan e se efter va de kan vara som du sa.
Vfr 2004:a BLÅ
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Vevhusventilationen har ett kleggrör för att kunna släppa ut klegg som bildas. Samma sak gäller expantionskärlet som har en övertrycksslang.
Det här blir extra tydligt när motorn går riktigt varm och länge.
Det är också viktigt att hålla dessa rör/slanger öppna/rena. Det kan se lite olika ut på olika hojar. Kolla under hojen vid svingen bakom motorblocket, det ska finnas några slangar som går ut där. En kan ha en plugg som går att dra ut, det är isf kleggröret till vevhusventilationen.
Det här blir extra tydligt när motorn går riktigt varm och länge.
Det är också viktigt att hålla dessa rör/slanger öppna/rena. Det kan se lite olika ut på olika hojar. Kolla under hojen vid svingen bakom motorblocket, det ska finnas några slangar som går ut där. En kan ha en plugg som går att dra ut, det är isf kleggröret till vevhusventilationen.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

