Jag tittade bara två sekunder men det ser helt klart ut som laser..... rent personligt så tycker jag att det är det minst smakfulla(tolka det som du vill) på en vtech.............. ljudet vet jag inget om..... Men god lycka i dina handlingsplaner........
There´s no devil, there's just God when he's drunk.
Honda VFR 800 -01, såld
Suzuki DL-650 -12, in love with
Badget skrev:Fyra taniga blås. Bättre med ett grovt så det blir lite bas i sången
Mja, djupa toner kommer rent generellt med lägre avgashatighet. Ju större rördiameter du har per luftmängd som passerar ger en lägre ton. Detta förutsätter också att röret i sig har någon form av längd. med längre rör och större diameter sjunker tonen.
De 4 rörens gemensamma snittarea kan vara större än ett ensamt...
Notera också att när vi talar om ljud är "högt" en ljus ton och inte en stark. Många blandar samman begreppen och pratar om högt ljud när det låter mycket.
Basljud är ett tonområde som mycket väl kan låta mycket men då talar vi åter om starka ljud och inte höga.
/H
Badget skrev:Fyra taniga blås. Bättre med ett grovt så det blir lite bas i sången
Mja, djupa toner kommer rent generellt med lägre avgashatighet. Ju större rördiameter du har per luftmängd som passerar ger en lägre ton. Detta förutsätter också att röret i sig har någon form av längd. med längre rör och större diameter sjunker tonen.
De 4 rörens gemensamma snittarea kan vara större än ett ensamt...
Notera också att när vi talar om ljud är "högt" en ljus ton och inte en stark. Många blandar samman begreppen och pratar om högt ljud när det låter mycket.
Basljud är ett tonområde som mycket väl kan låta mycket men då talar vi åter om starka ljud och inte höga.
/H
Förstår ditt resonemang och det var ju det jag skrev faktiskt. Sen skriver du dock något som jag kanske inte greppar riktigt, enligt min uppfattning kan du ha 20 st väldigt små rör som tillsammans ändå har större rördiameter än 1 rör men dessa väldigt små rör kommer ju ändå låta ljusare. Frekvensen i de små rören blir ju mycket snabbare och således blir det ljusare ljud.