Så har även jag klarat av årets första åktur! I lördags körde jag ner hojen från gamla huset till det nya... en liten nätt åktur på 48 mil! Höll mig borta från E4an, körde folktomma landsvägar istället. Härligt vårväder, strålande solsken och en mullrande VFR...
Hojen skötte sig också, startade snällt (ok då, det krävdes lite nötande på startmotorn...) efter vinterförvaringen, gick sen som en klocka och drack 0.52 efter 48 mil i hyfsat körkortsvänligt tempo.
Själv fick jag grym träsmak i baken, och knäna orkade en dryg timme i stöten... men det är väl så det ska vara i början på säsongen?
tersan skrev:Själv fick jag grym träsmak i baken, och knäna orkade en dryg timme i stöten... men det är väl så det ska vara i början på säsongen?
Jag har lätt ryggskott efter söndagens dryga 26-milatur Uppsala-Eskilstuna ToR för köp av backspegelutflyttare. Längsta turen i år och jag är definitivt inte riktigt fit for fight än märker jag. Baken ska vi inte tala om...
Nya ljuddämparen är urbränd nu och mullrar på lite mer än innan. 8-D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Så har det hänt, även jag har kommit mig ut på en försenad provtur.
Det var planerat till Bikedagarna egentligen men flottörhusen på 2 förgasare bestämde sig för att läcka bensin vid första uppstarten, så det fick bli gubbhoj istället.
Sedan fick man komma sig hem och börja plocka isär pärlan igen...
Men det var gôtt att till slut komma sig ut.
VFR -90, snart som ny......
.....070414 blev den som ny. Gäller garantin nu igen då??