Qwerty skrev:Tyrannosaurus skrev:Ja det är humor, sjuk humor, men med tanke på att vi lever i den sista Sovjetstaten vette fan om inte denna "humor" kan övergå i verklighet.
Paranoid? Kanske det, men i en totalitär regim kan man överleva tack vare det.
På den här punkten är vi ruggigt överens du och jag. I en kommunist stat kan allt hända. Det har vi sett många gånger och fortfarande ser.
Senaste är nog den jäva rättegången mot piraterna. Som en hel nation blir vi utskrattade.
Tack, det värmer. Då vet jag att jag inte är så paranoid när fler håller med
Ja piraträttegångsfarsen tarvar nästan en egen tråd, snacka om att svenskt s.k. rättsväsende springer kapitalets ärenden.
Tänk om jag på min hemsida länkar till nån, som länkar till nån, som länkar till en upphovsrättsskyddad fil (inte alls osannolikt med tanke på mitt stora länkarkiv). Kan jag bli dömd då?
Eller om jag högerklickar på något (bild, fil, mp3, "you name it") och väljer "Spara som...". Begår jag ett brott då?
Eller om man lägger upp en tracker som söker nyheter (eniro/nyhetssok), bilder (google/bild), bloggar, video- & ljudfiler (altavsita/video & /ljud eller TPB). Vad händer då?
Men det klart, dom HETER ju "Pirate Bay" så då måste dom ju ägna sig åt brottslig verksamhet *suck*

Å andra sidan ägnar vi oss åt motorcyklar, det gör ju Hells Angels också. Jag har t.o.m. snackat med HA-medlemmar, så "guilt by assosiation", till saltgruvorna
ENDA gången man gör sig skyldig till brott är om t.ex. jag lägger upp en fil för nedladdning som jag VET är upphovsrättsskyddad.
Ett exempel. Jag har låten "Skinnknuttarnas Hjulafton" liggande på nätet och en annan som heter "The V65 Song". Om ni går in på min hojsida och klickar på "Sabmag historia" så hittar ni dom.
Varsågod! Eller får jag 1 års fängelse nu?

Vilka jävla puckon!