Patetiskt stillastående vältning!!

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Badget
Medlem

#16 Inlägg av Badget »

adrian_vg skrev:
Badget skrev:Jag hör att smågubbsen behöver in på gymmet och köra lite knäböj :lol:
Enbart råstyrka hjälper inte, om gravitationen har övertaget. :? :roll:
Enbart råstyrka har hjälpt mig några gånger då jag satt ner foten på sidan om väggrenen av misstag :)

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008

#17 Inlägg av Sälle »

Badget skrev:
adrian_vg skrev:
Badget skrev:Jag hör att smågubbsen behöver in på gymmet och köra lite knäböj :lol:
Enbart råstyrka hjälper inte, om gravitationen har övertaget. :? :roll:
Enbart råstyrka har hjälpt mig några gånger då jag satt ner foten på sidan om väggrenen av misstag :)
Står du vid sidan om motorcykeln och den faller från dig så spelar det ingen roll hur stark man är, man följer efter som en en liten trasa.

Det hände mig första gången jag skulle ha upp Viffen på centralstödet, fick upp den en liten bit men när jag släppte ner den igen så fick den övervikt från mig. Det slutade med mig liggande på mc´n med trasig backspegel och några andra småskavanker. Men jag hade inget att sätta mot den den hade bestämt sig att lägga sig för att vila...

Användarvisningsbild
Badget
Medlem

#18 Inlägg av Badget »

Sälle skrev:
Badget skrev:
adrian_vg skrev: Enbart råstyrka hjälper inte, om gravitationen har övertaget. :? :roll:
Står du vid sidan om motorcykeln och den faller från dig så spelar det ingen roll hur stark man är, man följer efter som en en liten trasa.

Det hände mig första gången jag skulle ha upp Viffen på centralstödet, fick upp den en liten bit men när jag släppte ner den igen så fick den övervikt från mig. Det slutade med mig liggande på mc´n med trasig backspegel och några andra småskavanker. Men jag hade inget att sätta mot den den hade bestämt sig att lägga sig för att vila...
Jag har faktiskt rett upp en sån situation också. Men jag väger runt 100 pannor så jag har lite vikt att sätta emot också.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#19 Inlägg av adrian_vg »

Kungfuu skrev:Det enda som händer är att jag får kalla kårar för ett ögonblick men hålla emot orkar jag...
Beror på hur långt ner den hunnit. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
palgle
Donator 2008

#20 Inlägg av palgle »

Om det er en trøst hadde jeg en velt (i meeeget lav fart) i fjor med datteren min bak. Vi var i en 180-sving på en parkering, og hun holdt ikke rundt meg, men i håndtakene bak. Jeg liker ikke det pga vektfordelingen.

Men det var akkurat det som skjedde: Jeg jobbet MED sykkelen, hun jobbet i mot, og dermed vant tyngdekraften gitt!

Så da havnet Vifferen på venstre side, og jeg måtte vente til det kom en syklist som kunne hjelpe meg med å dra opp MCen. Klarer jo ikke 213 kilo alene.

Ingen vitner. Men mye pepper fra kompiser på fester etterpå.

Men det gikk bra med datteren min. Og DET er det viktigste!

Ellers får alle kjøre forsiktig nå, i alle fall om dere skal til Norge. Her har vinteren så vidt sluppet taket og det er mye grus på veiene!
VFR 800 VTEC 2006 - SORT
Justice for the 96 - YNWA

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#21 Inlägg av adrian_vg »

palgle skrev:Men det var akkurat det som skjedde: Jeg jobbet MED sykkelen, hun jobbet i mot, og dermed vant tyngdekraften gitt!
Man måste också ha sinnesnärvaro att verkligen tänka snabbt som du gjorde och vad man ska göra, och inte tänka "Neeeej! Nu välter jag!! <krasch>". :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009

#22 Inlägg av Brother Wolf »

Jag tänkte mer: Vad faan håller hojen på med.
Jag var så säker på att jag hade ställt stödet på metallocket!

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Skriv svar