Ahhh vad trött jag blir på mig själv... Imorgon kommer det en kille och kollar på bågen, och nu börjar jag ångra mig..
Varför ska man sälja nåt man är grymt nöjd med egentligen...
Köper killen den så gör han.. och gör han det så ska den delev hjärna som gillar att gasa få sin beskärda del . Isåfall blir det renodlad sport hoj .. men lita på isåfall att jag kommer återfalla till VFR igen om nårra år.. ..
[quote="elias"]Tänk på att du kanske får göra någon annan väldigt glad om du säljer?
Och mister du en så står dig tuuusen åter!quote]
Precis, det finns ju ganska gott om viffrar där ute
Ångesten är precis lika stor när man köper hoj. "Köpte jag rätt eller kommer det något bättre nästa vecka"
Btw Gonza, du råkar inte jobba på Flygt?
Känner några stycken på IT-avdelningen, man har ju spenderat en och annan natt på Amigo
elias skrev:Tänk på att du kanske får göra någon annan väldigt glad om du säljer?
Och mister du en så står dig tuuusen åter!quote]
Precis, det finns ju ganska gott om viffrar där ute
Ångesten är precis lika stor när man köper hoj. "Köpte jag rätt eller kommer det något bättre nästa vecka"
Btw Gonza, du råkar inte jobba på Flygt?
Känner några stycken på IT-avdelningen, man har ju spenderat en och annan natt på Amigo
Jovisst jobbar jag på FLYGT ..som järnsvarvare... Och El Toro (amigo) har man spenderat alldeles för många kvällar på .. ska dit nästa helg faktiskt..
Prb är att man idag vet att man har en jäkligt bra hoj.. hitta en sån igen...
elias skrev:vad fick du? vad var det för status på hojjen?
simpa skrev:Vi sörjer alla med dig! Hoppas att du faller tillbaka i VFR-träsket snart
Nädå, man ska göra det som känns rätt!
Vad gäller sporthoj så är väl zx9:orna rätt bra att börja med. Finfina hojar!
50000kr.. en 98 ca 2900 mill kanonskick .. full dok + service bok..
När killen kom o kollade frågade jag om det var vad han hade väntat sig... det var mer än vad han hade väntat sig... kanon kul o höra.
Jag kommer med all särkehet att fall tilllbaka på VFR träsket... eller jag vet att jag kommer att göra det.. har till och med sagt till killen som köpte bågen att han ska ringa mig först om han ska sälja den igen..
Anledningen till att jag säljer.. jag vill leka av mig utav bara helvete i år.. o jag vill inte plåga min kära vfr på det viset.....
"jag vill inte plåga min kära vfr på det viset....."
Löjligt. Jag ser till att plåga min vfr varje gång. Inte plåga på varvstopp eller kall motor, utan smisk ska han ha och det är konstant.
Förra året var mitt första med viffern. Jag har aldrig kört hoj med så mycket gasen i botten som då. Man känner av effekt handikappet när man kör emot dom stora en liters hojarna.
Qwerty skrev:"jag vill inte plåga min kära vfr på det viset....."
Löjligt. Jag ser till att plåga min vfr varje gång. Inte plåga på varvstopp eller kall motor, utan smisk ska han ha och det är konstant.
Förra året var mitt första med viffern. Jag har aldrig kört hoj med så mycket gasen i botten som då. Man känner av effekt handikappet när man kör emot dom stora en liters hojarna.
Hehehe.. jo den ska smiskas och den har smiskats rejält.. det tål den
MEN.. jag vill inte riskera att dra omkull eller att nånting annat händer med den bara för att man vill busa o leka av sig.. funderar tex på och köra lite på bana i år och jag vill inte tänja på gränserna för mycket VFR:en ... inte för att den inte tål att för det gör den med råge .. utan för att jag helt enkelt är rädd om den.. så jag hoppas att köparen är en vettig o seriös kille som sköter om han på ett bra sätt och det verkar det vara
Gonza skrev:MEN.. jag vill inte riskera att dra omkull eller att nånting annat händer med den bara för att man vill busa o leka av sig.. funderar tex på och köra lite på bana i år och jag vill inte tänja på gränserna för mycket VFR:en
Jag tänkte just säga "bara du inte lindar hojen och dig själv runt ett träd eller nåt i leken". Men bana låter bra, "risken" är bara att du kommer tycka det är så jävla kul att du blir kvar där
Tro mig, det var mycket nära att jag började köra bana tidigare. Anledningen att det inte blev så var att jag efter lite kalkylerande kom fram till att det skulle bli ganska mycket mindre hojåkning än på gatan.
Vid den tidpunkten gick det f.ö. nästan inte att köra bana med gathoj eftersom man troligen hade vobblat av i första kurvan om man hade belastat lite. Så valet var bana (riktig racehoj) ELLER gata, inte både och. Och då blev det gata.