R1 omkullkörning i rondell med trafikförsäkring

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008

R1 omkullkörning i rondell med trafikförsäkring

#1 Inlägg av kennet »

Måste få skriva av mig lite.............
Jag och sambon var på väg med bil ut till köpcentret i Uddevalla när det kom R1:a i en jäkla fart upp brevid oss samtidigt som vi ska in i en rondell som är lite feldoserad, jag i höger fil och han i vänster så när han lägger ner hojen så mycket det går så släpper det och han kanar framför bilen rätt i räcket som fanns där.
Det bara sprutade plast och delar.... :shock: fick stopp på bilen och sprang ut för att höra hur det gick, ahhh lite ont i ryggen bara sa han då lite skärrad.
Fick putta av det som var kvar av hojen från vägen och körde hem honom då säger han att ställde på den fär 20min sedan och bara på trafik :? och att det var tredje kraschen :roll: så nu var det sista gången sa han.
Snacka om kort säsong men tur att det gick bra....kunde juh ha kört över honom och det hade inte varit kul :? :(
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
Badget
Medlem

#2 Inlägg av Badget »

Smart kille. Kall halkig asfalt, förmodligen nyss tagit ut hojen från vinterförvaring med allt vad det innebär för däcken. Gäller att ta det lugnt, men vissa fattar inte sånt.

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008

#3 Inlägg av kennet »

Precis....såg att det satt slitna banåkardäck på den som hade sett sina bästa dagar :roll:
Senast redigerad av kennet den lör apr 18, 2009 20:39, redigerad totalt 1 gånger.
Utan hoj tyvärr

vfr800
Donator 2007

#4 Inlägg av vfr800 »

vilken jävla idiot! det är såna som man önskar att försäkringsbolagen snappar upp och att man skulle införa individuella försäkringar!

Användarvisningsbild
Krille
Donator 2008
Kontakt:

#5 Inlägg av Krille »

Håller med till fullo, :twisted:
VFR -94 Såld......

Har nu Fazer 1000

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010

#6 Inlägg av Excalibur105 »

Skönt att han kommit till insikt att hoj körning inte var hans grej. Kan man inte ta det lugnt när man har medtrafikanter med sig så har man inget i trafiken och göra. Ska man gasa så kan man göra det när när det är HELT fritt på folk som själva inte valt att deltaga i det.
Skönt att höra att han klarade sig i alla fall!
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Badget
Medlem

#7 Inlägg av Badget »

Ja ska man krascha är det väl något i den stilen man får önska sig. Lagomt brun i brallan och en rejäl tankeställare om vad man gjort för galet.

Skriv svar