På WAG förr så kunde man dela nyckeln och plocka ut chipet för att sen flytta över det till den nya nyckeln. Är nyckeln inte delbar är det nog svårt att fixa utan dator.
Man beställer ett nyckelämne från Honda (350 bagis)
Man går till en nyckelfräsare och får en kopia på orginalnyckeln på det nya ämnet (vet vad det kostar imorgon)
Man tar hojen och BÅDA nycklarna till verkstad för att de skall paras ihop med H.I.S.S systemet. Alla nycklar som inte kodas in vid samma tillfälle blir obrukbara för att starta hojen.
Man beställer ett nyckelämne från Honda (350 bagis)
Man går till en nyckelfräsare och får en kopia på orginalnyckeln på det nya ämnet (vet vad det kostar imorgon)
Man tar hojen och BÅDA nycklarna till verkstad för att de skall paras ihop med H.I.S.S systemet. Alla nycklar som inte kodas in vid samma tillfälle blir obrukbara för att starta hojen.
Ja just ja .. jag har varit hos nyckelmånglaren och fick ämnet fräst för en hundring .. han kunde även koda nyckeln så den fick samma id som orginalnyckeln.
Jag valde dock att inte göra det eftersom jag har en nyckel på vift .. när man programerar om h.i.s.s med nya nycklar blir nyckeln på vift obrukbar .. programerar man bara om chippet i den nya nyckeln så finns fortfarande en fungerande nyckel på vift ...
Skall försöka få h.i.s.s omprogramerat så fort jag har lite tid över.