Det bästa är om du går ut och kollar. Så att det inte blir fel
En H4 lampa ser ut så här
En H7 lampa ser ut så här
Det enklaste sättet att se skillnad (om de inte är uppmärkta) är att kolla på fattningen. H4 lampor har 3 "piggar" medans en H7 lampa endast har 2 "piggar".
Ni som är intresserade skicka PM till mig och ange vilkens sorts lampa och hur många lampor ni har i halvljuset.
Beställningen kommer att gå iväg väldigt snart. Betalning sker efter den 25:e den här månaden.
Nu har jag tjackat xenonsatsen och installerat den.
Helvete, vilken skillnad! Man ser klockrent. Och man syns också.
Tog en repa in till stan och gled runt lite med frun. Sedan hem igen. Åkte väl en ca 5 mil sammanlagt. Inte en enda som blinkande på mig. Så det verkar inte som att man bländar folk för mycket i alla fall.
Ska lägga upp lite bilder sen. Tog lite bilder så ni som är intresserade kan se skillanden på xenon och halogen.
Torque skrev:Nu har jag tjackat xenonsatsen och installerat den.
Helvete, vilken skillnad! Man ser klockrent. Och man syns också.
Tog en repa in till stan och gled runt lite med frun. Sedan hem igen. Åkte väl en ca 5 mil sammanlagt. Inte en enda som blinkande på mig. Så det verkar inte som att man bländar folk för mycket i alla fall.
Ska lägga upp lite bilder sen. Tog lite bilder så ni som är intresserade kan se skillanden på xenon och halogen.
Nu när du haft Xenon ett tag, hur skulle du utvärdera det hela? För- & nackdelar?
Var riktigt noga med att justera ljusbilden när ni "fulinstallerar" xenon.
Är riktigt trött på att möta förare som har pimpat bilen, är nog bara bilar jag lagt märke till detta på, med xenon. Ser minst ett par stycken varje gång jag åker Sthlm - Uppsala.
Visst, de får säkert bättre sikt men f-n vad det kan blända!
Jag är faktiskt helt för att SBP och Polis slår ner på det här fenomenet, såvida inte ljusbilden är korrekt då vill säga.
Fattar inte varför bilprovningen ska gnälla om de. Så länge ljusbilden inte är bländande så ska dom väl skita i vilket?
Det handlar ju om säkerhet. Oxå att xenon lampan lyser typ 100 gånger längre än en vanlig halogenlampa är oxå säkerhet. Du syns ju alltid.
Dom kommer på så mycket lagar och skit nu, verkar inte som dom har något annat för sig.
Nu har jag även hört talas om lastbilar som byter ut sina sidomarkeringsljus, bakljus osv till dioder är olagligt.
Det står inte med i regbeviset.
Sen om det handlar mer om säkerhet de verkar dom skita i.
Men hallå, har trafikpolisen inte annat å göra än å sätta böter på allt?