Hur långt har din gått? Vilka problem
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Den här tråden hade jag missat, men jag lägger mig i så har ni om inte annat något att jämföra med 
A: 11,000 mil.
B: Topprenovering+trim, kablarna till regulatorn, en packbox i gaffeln (troligen efter sabotage, men bytte båda när jag ändå hade skiten isär), modifierad toppsmörjning (rekommenderas på VF), strejkande växellåda som visade sig bara vara pedalen som kärvade.
C1: Kammarna, första bytet (Webcam) hade materialfel, nuvarande (Megacycle) verkar hålla. Ska kolla i vinster i samband med ventilservice. Ser dom bra ut utgår jag ifrån att det är åtgärdat permanent.
C2: Kablarna till regulatorn. Fr.o.m. i år är dom lödda och krympslangade vilket också bör ha löst det problemet permanent (också något som rekommenderas på VF - kanske också på VFR som verkar ha liknande problem).
I övrigt är den helt orörd förutom ett antal modifieringar och specialutrustning, men det räknas väl inte här
Nästa jobb blir det nog först när det är dags för full motorrenovering. Men jag räknar med att det kommer att ta ungefär lika länge till tills det är dags och då vet jag inte om A) jag kommer ha kvar hojen, och B) jag kommer kunna köra hoj längre

A: 11,000 mil.
B: Topprenovering+trim, kablarna till regulatorn, en packbox i gaffeln (troligen efter sabotage, men bytte båda när jag ändå hade skiten isär), modifierad toppsmörjning (rekommenderas på VF), strejkande växellåda som visade sig bara vara pedalen som kärvade.
C1: Kammarna, första bytet (Webcam) hade materialfel, nuvarande (Megacycle) verkar hålla. Ska kolla i vinster i samband med ventilservice. Ser dom bra ut utgår jag ifrån att det är åtgärdat permanent.
C2: Kablarna till regulatorn. Fr.o.m. i år är dom lödda och krympslangade vilket också bör ha löst det problemet permanent (också något som rekommenderas på VF - kanske också på VFR som verkar ha liknande problem).
I övrigt är den helt orörd förutom ett antal modifieringar och specialutrustning, men det räknas väl inte här

Nästa jobb blir det nog först när det är dags för full motorrenovering. Men jag räknar med att det kommer att ta ungefär lika länge till tills det är dags och då vet jag inte om A) jag kommer ha kvar hojen, och B) jag kommer kunna köra hoj längre

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

-94a
A:3100mil (Jag har kört ca 700mil på ett år)
B:Packboxar i gaffel, laddregulator 2ggr, stator och batteri
C:Orsaken till laddreg byte 2ggr kan varit statorn. d löste sig när jag bytte den o satte samtidigt på PC fläkt.
B:Packboxar i gaffel, laddregulator 2ggr, stator och batteri
C:Orsaken till laddreg byte 2ggr kan varit statorn. d löste sig när jag bytte den o satte samtidigt på PC fläkt.
- Brother Wolf
- Donator 2009
- Excalibur105
- Donator 2010
A: 1500mil.
B: Bakdäck, motorolja, bytt till K&N luftfilter och bytt till LeoVince ljud
Ska däremot in nästa vecka och få lite skönhetsfel åtgärdade (plast, svaga reglage och annat som inte tål att glida några meter på grus)
C: Motoroljan och oljefiltret brukar få bytas och tanken fyllas upp med jämna mellanrum, har inte orkat kolla var bensinen tar vägen men smått irriterande är det
B: Bakdäck, motorolja, bytt till K&N luftfilter och bytt till LeoVince ljud

C: Motoroljan och oljefiltret brukar få bytas och tanken fyllas upp med jämna mellanrum, har inte orkat kolla var bensinen tar vägen men smått irriterande är det

GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07
Såld:Honda VFR 800 -07
A: ~5200 mil
B: Styrlager, laddregulator (såklart...
) numera flyttad till svalare plats.
C: Krypström någonstans som tömmer batteriet helt på fyra-fem dagar om inte laddaren är inkopplad. Enligt verkstaden godkänner Honda en backström på 1,2 mA, min mäts till 0,07mA och ändå töms batteriet
.
B: Styrlager, laddregulator (såklart...

C: Krypström någonstans som tömmer batteriet helt på fyra-fem dagar om inte laddaren är inkopplad. Enligt verkstaden godkänner Honda en backström på 1,2 mA, min mäts till 0,07mA och ändå töms batteriet

GLOBAL UPPVÄRMNING FÖRLÄNGER SÄSONGEN!
Yamaha XJ 900-83, 87-90 (första hojen, hade inte ens moppe innan...)
Yamaha XZ 550-82, 90-91
Kortare uppehåll..., 91-05
VFR 800 FI-98, 05-19
VFR 800 F-15, 19-?
Yamaha XJ 900-83, 87-90 (första hojen, hade inte ens moppe innan...)
Yamaha XZ 550-82, 90-91
Kortare uppehåll..., 91-05
VFR 800 FI-98, 05-19
VFR 800 F-15, 19-?
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: Hur långt har din gått? Vilka problem
VFR-1990:
A: Ca 13500mil
B: Laddregulatorn.
C: N/A.
VFR-1997:
A: Ca 6000mil
B: Däck bak, kåpglas för att slippa Tersans pikar, ena backspegelns glas sprucken efter mindre vältning, dito böjt kopplingshandtag vid samma vältning. Förre ägaren monterade crosstyre och passande övre eftermarknadsstyrkorna.
A: Ca 13500mil
B: Laddregulatorn.
VFR-1997:
A: Ca 6000mil
B: Däck bak, kåpglas för att slippa Tersans pikar, ena backspegelns glas sprucken efter mindre vältning, dito böjt kopplingshandtag vid samma vältning. Förre ägaren monterade crosstyre och passande övre eftermarknadsstyrkorna.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!