Hur långt har din gått? Vilka problem

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
joch
Donator 2010
Inlägg: 204
Blev medlem: lör maj 26, 2007 18:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

#16 Inlägg av joch »

VFR800 -03

A: 5200 mil
B: stator, hastighetssensor, slitdelar som drivpaket och batteri
C: inget speciellt

Användarvisningsbild
Fransson
Donator 2011
Inlägg: 379
Blev medlem: tis apr 10, 2007 18:13
Ort: hamneda.

#17 Inlägg av Fransson »

A:3700mil
B:Vänster packbox framgaffel (2500mil)
C: inget
VFR.800.-00
RÖD
SÅKLART

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2167
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#18 Inlägg av Tommy Gsson »

A: 5900mil
B: Senaste 10 åren mig veterligen bara service.
C: Varje ny vår jag inte varit ägare

Tommy
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#19 Inlägg av Tyrannosaurus »

Den här tråden hade jag missat, men jag lägger mig i så har ni om inte annat något att jämföra med :wink:

A: 11,000 mil.
B: Topprenovering+trim, kablarna till regulatorn, en packbox i gaffeln (troligen efter sabotage, men bytte båda när jag ändå hade skiten isär), modifierad toppsmörjning (rekommenderas på VF), strejkande växellåda som visade sig bara vara pedalen som kärvade.
C1: Kammarna, första bytet (Webcam) hade materialfel, nuvarande (Megacycle) verkar hålla. Ska kolla i vinster i samband med ventilservice. Ser dom bra ut utgår jag ifrån att det är åtgärdat permanent.
C2: Kablarna till regulatorn. Fr.o.m. i år är dom lödda och krympslangade vilket också bör ha löst det problemet permanent (också något som rekommenderas på VF - kanske också på VFR som verkar ha liknande problem).

I övrigt är den helt orörd förutom ett antal modifieringar och specialutrustning, men det räknas väl inte här 8)

Nästa jobb blir det nog först när det är dags för full motorrenovering. Men jag räknar med att det kommer att ta ungefär lika länge till tills det är dags och då vet jag inte om A) jag kommer ha kvar hojen, och B) jag kommer kunna köra hoj längre :roll:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011
Inlägg: 525
Blev medlem: fre jun 29, 2007 17:31
Ort: Vintrosa

#20 Inlägg av Karlsson »

VFR750 -95

A: 6900mil
B: Reparerat ledningsfolien i instrumentet (oxid)
C: Inget

Utrustad med KN + Ixil slip-on.
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Bananolja
Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: mån mar 10, 2008 19:52
Ort: Gbg

-94a

#21 Inlägg av Bananolja »

A:3100mil (Jag har kört ca 700mil på ett år)
B:Packboxar i gaffel, laddregulator 2ggr, stator och batteri
C:Orsaken till laddreg byte 2ggr kan varit statorn. d löste sig när jag bytte den o satte samtidigt på PC fläkt.

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#22 Inlägg av kennet »

A:6400 mil
B:Bara slitdelar (däck, drivlina, oljor)
C:Inget under mina ca 1200mil

VFR black edition -94
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#23 Inlägg av Brother Wolf »

900 mil, inga problem!! :D

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#24 Inlägg av Excalibur105 »

A: 1500mil.

B: Bakdäck, motorolja, bytt till K&N luftfilter och bytt till LeoVince ljud :D Ska däremot in nästa vecka och få lite skönhetsfel åtgärdade (plast, svaga reglage och annat som inte tål att glida några meter på grus)

C: Motoroljan och oljefiltret brukar få bytas och tanken fyllas upp med jämna mellanrum, har inte orkat kolla var bensinen tar vägen men smått irriterande är det :D
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

mastjan
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: tis jul 01, 2008 21:35

#25 Inlägg av mastjan »

vfr 750 1992

A: 6500 mil
B: Bakhjulslager (DYRT) ,klockan
C: Nada

Användarvisningsbild
H2SO4
Donator 2012
Inlägg: 127
Blev medlem: tis dec 26, 2006 12:36
Ort: Bohus

#26 Inlägg av H2SO4 »

A: 6100 mil, årsmodell 93a
B: Laddningsregulatorn
C: Inget som jag kommer på just nu
******************************
Are you GOOD, or?!? ;-)
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*

Användarvisningsbild
Rosell
Donator 2009
Inlägg: 27
Blev medlem: fre mar 21, 2008 13:03
Ort: Norrköping

#27 Inlägg av Rosell »

VFR 800 -08

A 1700 Mil

B -

C -

Användarvisningsbild
Hercules
Donator 2009
Inlägg: 76
Blev medlem: tis jun 05, 2007 10:40
Ort: Lidköping

#28 Inlägg av Hercules »

A: ~5200 mil
B: Styrlager, laddregulator (såklart... :evil: ) numera flyttad till svalare plats.
C: Krypström någonstans som tömmer batteriet helt på fyra-fem dagar om inte laddaren är inkopplad. Enligt verkstaden godkänner Honda en backström på 1,2 mA, min mäts till 0,07mA och ändå töms batteriet :? :x .
GLOBAL UPPVÄRMNING FÖRLÄNGER SÄSONGEN!

Yamaha XJ 900-83, 87-90 (första hojen, hade inte ens moppe innan...)
Yamaha XZ 550-82, 90-91
Kortare uppehåll..., 91-05
VFR 800 FI-98, 05-19
VFR 800 F-15, 19-?

Användarvisningsbild
Json
Donator 2012
Inlägg: 51
Blev medlem: tor aug 03, 2006 21:52
Ort: Kungsängen

#29 Inlägg av Json »

A = 7500 mil
B = Utöver de vanliga slitdelarna även styrlager och givaren till kylfläkten
C = Inget speciellt
VFR 800 -09, grå
Tidigare:
VFR 800 -00, blå
VFR 750 -90, röd
GPZ 900R -84, röd
XL 600R -83, röd
CB 125 -72, röd

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Hur långt har din gått? Vilka problem

#30 Inlägg av adrian_vg »

VFR-1990:
A: Ca 13500mil
B: Laddregulatorn.
C: N/A.

VFR-1997:
A: Ca 6000mil
B: Däck bak, kåpglas för att slippa Tersans pikar, ena backspegelns glas sprucken efter mindre vältning, dito böjt kopplingshandtag vid samma vältning. Förre ägaren monterade crosstyre och passande övre eftermarknadsstyrkorna.
C: N/A.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar