Karlsson skrev:Jag har IF och ger 1440 hel/hel för min -95
Är du 105 år gammal?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Största "problemet" förutom att ta sig råd är tiden. Man ska ju hinna använda grejerna oxå.
Jag (och även hustrun som oxå är f.d. hojåkare) har för nära till jobbet för att det ska vara vettigt att trassla på sig stället och ta hojen.
Hade jag haft några mil krokväg till kontoret så hade det varit mer gjutet.
mvh / Lasse Falk
Inte längre nå'n vit RC36 -90'a. 20-årig klassiker.
Är du 105 år gammal?
Jag är 36 år o bor en mil utanför Vintrosa (mitt ute i landsbyggden).
När jag tecknade försäkringen så gick inte viffern in i deras sporttouring-lista så den går som touring 1, varför vet jag inte
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!
Var det en kille på SH som fick höra det när han skulle köpa hoj?
Kommer inte ihåg var det var jag såg det.
Det var en post här på forumet. Uttalandet ligger väl inte så längt från sanningen oavsett vad man påstår.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Största "problemet" förutom att ta sig råd är tiden. Man ska ju hinna använda grejerna oxå.
Jag (och även hustrun som oxå är f.d. hojåkare) har för nära till jobbet för att det ska vara vettigt att trassla på sig stället och ta hojen.
Hade jag haft några mil krokväg till kontoret så hade det varit mer gjutet.
Man måste inte ha viffern för transport från A till B. Lite vardagslyx måste man kunna unna sig. Själv bor jag ca 6 minuter på cykel från jobbet. Med bil tar det 15. Men om jag måste ta bågen till eller från jobbet kan jag nog hitta en omväg på nån mil eller så.
Skaffa ett billigt lättställ, så slipper du krångla!
===
Är du 105 år gammal?
Jag är 36 år o bor en mil utanför Vintrosa (mitt ute i landsbyggden).
När jag tecknade försäkringen så gick inte viffern in i deras sporttouring-lista så den går som touring 1, varför vet jag inte
Ja, jag undrade just. Handlaren sa nåt om att viffern numera anses vara en tourer och nämnde nåt om ca 2000kr/år, men jag har inte sett skymten av det... Suck...
===
Jag själv i början på denna tråden skrev:(Min första post på detta eminenta forum. Har lurkat runt och kikat lite en tid...)
Åkte tidigare i livet VFR, en av de första 86'orna (och ångrar fortfarande att jag sålde den runt 1990).
Funderar lite smått på att eventuellt, kanske, återfalla.
Vilket bolag är det som gäller om man vill försäkra till en rimlig peng nuförtiden? Finns det några rabatter eller klubb-deal man som gammal gubbe kan nyttja måntro...
(Ägaren till min gamla favorithoj kanske finns här på forumet nå'nstans? Har för mig att reg.nr. var MRJ466.)
Äsch... Det blev ingen VFR i år...
Jag råkade ramla på en mycket väl inkörd XBR500 istället. Över 12000 mil och i ganska risigt bruxskick. Fast å andra sidan väldigt billig.
Det fina i kråksången är att jag har nå't att tuffa runt på medan jag letar efter den perfekta viffern.
Och försäkringspremien (det var ju frågan som fick mig att starta denna tråden) var ju ganska rimlig. Typ 1600:- helförsäkring helår trots att jag bor i sthlm.
mvh / Lasse Falk
Falk skrev:Äsch... Det blev ingen VFR i år...
Jag råkade ramla på en mycket väl inkörd XBR500 istället. Över 12000 mil och i ganska risigt bruxskick. Fast å andra sidan väldigt billig.
Det fina i kråksången är att jag har nå't att tuffa runt på medan jag letar efter den perfekta viffern.
Och försäkringspremien (det var ju frågan som fick mig att starta denna tråden) var ju ganska rimlig. Typ 1600:- helförsäkring helår trots att jag bor i sthlm.
Jag väntade i runt tjugo år innan jag hittade en viffer. Sen bytte jag två inom loppet av ett par månader. Det går fort när det går undan.
Överväger starkt en offroadare med dubbdäck till vintern. Får se om Hennings XL600R övertygar på söndag.
===
Ähh - jo just det... Som sagt ännu ingen VFR i garaget. Substitutet kan ses i en tråd på Hennings RFVC-forum: http://www.rfvc.se/viewtopic.php?t=237 Tror dock att man måste vara inloggad för att se bilder.
mvh / Lasse Falk
Falk skrev:ramla på en mycket väl inkörd XBR500 istället. Över 12000 mil och i ganska risigt bruxskick. Fast å andra sidan väldigt billig.
Hondastånkor, och i synnerhet XBR:er, finns det en del av på Hennings andra forum; www.rfvc.se. Ta dig en titt, tror att du kan hitta en del matnyttigt där också.
Borde läsa hela trådarna först... Missade biten om rfvc.se...
===