Upp med nosen på VFR

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#31 Inlägg av Conseal »

Henning skrev:Tips; köp en DR350. XL600 eller XT600 och öva med.

Den eventuella värdeminskningen en hoj skulle göra är mikriskopisk i jämförelse med både självrisk och andra kostnader om ni dimper i backen med en VFR.

Jag tycker inte VFR är bra att öva bakhjul på. När du kan på en XT, då är det lite lättare på en VFR.

/H
Tänkte köpa en KTM 640 av den anledningen men jag ska nog lägga fliset på min viffer istället.
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Kontakt:

#32 Inlägg av ahlisboy »

Henning skrev:
ahlisboy skrev:En Puch Dakota är också bra att öva med om jag inte missminner mig från ungdomens glada dagar...... :wink:
En Puch dakota går att lyfta framhjulet med och sedan stödja med träskorna medan du trycker röven frammåt för att inte tappa det orange/svarta "fåret" från sadeln. Det är inte bakhjulsåka.

:)

/H
Det är bara att göra likadant nu, fast man byter ut träskorna mot "Foppatofflor".... :D
-86 The original and best

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017

#33 Inlägg av Donner »

Kan berätta en liten historia om min första weelie.....Jag stod och snackade med min kompis (han oxå på hoj) om var vi skulle köra, vi bestämde oss var vi skulle och som vanligt drar man iväg genom att gasa på ordentligt. Jag drar på som satan i ettans växel och när varvtalet når gissningsvis 7000 så sticker nosen upp ordentligt....jag blir livrädd då jag var oförberedd blir helt paff och släpper gasen hastigt....inte så bra för gaffeln kanske men den packade jag om sen ändå. Stannar 50m längre fram och polaren stannar sidan om...det första han kläcker ur sej är...vad fan gör du??.....och jag sa bara ehh jag vet inte hehe. Sen övade jag lite på det där men blev aldrig nån mästare precis. Drar jag på i ettan med kawan och växlar snabbt till tvåan så sticker den till väders men jag är för feg för att fullfölja. 8)

Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010

#34 Inlägg av Excalibur105 »

Har också fått upp den på bakhjulet, med fulla packväskor och häftigt gaspådrag från en rondell :lol:
I och med att jag låg lutad över tanken hade jag mycket tyngd på styret, det känns inte bra när det går till väders kan jag lova.
Får väl göra om det snart igen med lite mer planering och mindre packning :D
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Skriv svar