Klistrar in mitt eget inlägg från sporthoj:
I dag, strax efter 19.00, när jag var på väg hem fick jag ett samtal från polisen om att en granne hade ringt in om att mitt kapell, som satt på hojen hade blivit stulet.
Tydligen hade hon, grannen, lagt märke de två killarna, 15-18 år, redan i går när de hade strukit omkring här och så i dag såg hon när de åkte härifrån på en rödaktig moppe/vespa, tydligen med kapellet som en ballong efter sig!
Jag hade gått hemifrån bara ca. en timma tidigare, så det hela hade kunnat blivit riktigt intressant med lite bättre timing.
Hojen står med en kätting + larmat skivbromslås (ABUS detecto, heter den väl) runt en stolpe väl synligt mitt i en bostadsrättsförening, så det är många nyfikna, vakande ögon på den så jag har inte varit så överdrivet orolig. Men nu blir jag lite nojjig, vad i h-e ska killarna med ett MC-kapell till? Eller är de bara och rekar av runt hojen för att komma tillbaka senare?
Kan ju alltid hoppas att de blev besvikna när det inte var en RR-hoj under...
I vilket fall som helst har jag inte många andra förvaringsalternativ på lång sikt. Tills vidare var tjejen som ringde polisen hygglig nog att låna ut deras garage då de för tillfället inte använder det. Hurra för uppmärksamma och hjälpsamma grannar!!
Fram tills jag själv får garage är det väl bara att förlika sig med tanken på att den kan vara väck när jag kommer ner.
Fan, lämna mina grejjer i fred!!!
Stulet kapell i Bagis
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Stulet kapell i Bagis
VFR -04:a
- Brother Wolf
- Donator 2009