Tony 800 skrev:Eller så kör man bara på helt enkelt som Tyrannosaurus sa, jag har ju rätt skattemärke på, och jag åker i rusning Globen -> Gladö så ska det nog mycket till att bli stoppad, Tack ändå för tipsen

Nja inte riktigt. Det är en nödlösning. Jag åker till Rissne i veckan och ser ledsen ut. Jag har gjort det förr och det brukar funka. Gubbarna i Rissne är bra att ha att göra med, noggranna men bra. Jag ser det alltså som en fördel att dom är noggranna.
Det händer att dom kan se mellan fingrarna på skitgrejer om det är 1 db för mycket t.ex. men dom kollar säkerhetsgrejer ordentligt och det är bra. Det är troligen den stationen i länet där dom har bäst kunskap om hojar och om det är något så har dom ett verktygsskåp så man får chans att fixa det på plats om något t.ex. är löst.
Man kan även be dom att kolla extra på t.ex. styrlager, fjädring eller liknande om man är osäker på något som kan vara svårkollat själv. Då gör dom det, informerar om resultatet och ger inte om besktining om det inte är ett stort säkerthetsfel som dom ändå hade hittat.
Jag bad dom t.ex. en gång att rycka och slita lite extra i styrlagret, dom hittade inget fel och det gjorde att jag kände mig lite säkrare eftersom jag inte var säker om det var ok.