Körförbud mitt i värsta mc-vädret

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Kontakt:

#16 Inlägg av Henning »

Tony, åk till Rissne och se ledsen ut och förklara läget. De kan hitta lösningar åt dig, de är bra människor! :)

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008

#17 Inlägg av kennet »

Ta reda på direktnummret till närmsta besiktningsstation och ring på morgonen, har du tur finns det avbokningar, nätet är värdelöst att kolla :wink:
Utan hoj tyvärr

Tony 800
Donator 2008

#18 Inlägg av Tony 800 »

Eller så kör man bara på helt enkelt som Tyrannosaurus sa, jag har ju rätt skattemärke på, och jag åker i rusning Globen -> Gladö så ska det nog mycket till att bli stoppad, Tack ändå för tipsen :wink:
When everything is said and done
There is always more said than done.

ingen hoj längre:-(

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#19 Inlägg av elias »

Jag har inte heller fått någon kallelse i år... skumt. De kanske inte känner att jag behöver besiktiga i år?
Bild

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010

#20 Inlägg av Excalibur105 »

fbkforever skrev:
tedman skrev:
Tony 800 skrev: Faaan vad härligt det finns EN till som gillar fotboll på forumet (&pilsner förståss) :D
Nejdå, det finns fler :D
Jo då :D
Pilsner gillar jag skarpt, Em kan jag klara mig utan en varm sommarkväll :D

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#21 Inlägg av Tyrannosaurus »

Tony 800 skrev:Eller så kör man bara på helt enkelt som Tyrannosaurus sa, jag har ju rätt skattemärke på, och jag åker i rusning Globen -> Gladö så ska det nog mycket till att bli stoppad, Tack ändå för tipsen :wink:
Nja inte riktigt. Det är en nödlösning. Jag åker till Rissne i veckan och ser ledsen ut. Jag har gjort det förr och det brukar funka. Gubbarna i Rissne är bra att ha att göra med, noggranna men bra. Jag ser det alltså som en fördel att dom är noggranna.
Det händer att dom kan se mellan fingrarna på skitgrejer om det är 1 db för mycket t.ex. men dom kollar säkerhetsgrejer ordentligt och det är bra. Det är troligen den stationen i länet där dom har bäst kunskap om hojar och om det är något så har dom ett verktygsskåp så man får chans att fixa det på plats om något t.ex. är löst.

Man kan även be dom att kolla extra på t.ex. styrlager, fjädring eller liknande om man är osäker på något som kan vara svårkollat själv. Då gör dom det, informerar om resultatet och ger inte om besktining om det inte är ett stort säkerthetsfel som dom ändå hade hittat.

Jag bad dom t.ex. en gång att rycka och slita lite extra i styrlagret, dom hittade inget fel och det gjorde att jag kände mig lite säkrare eftersom jag inte var säker om det var ok.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Tony 800
Donator 2008

#22 Inlägg av Tony 800 »

Så där ja, den gick igenom med beröm godkänd :)
Men skulle ju bara fattas annat det är ju en Honda :D
When everything is said and done
There is always more said than done.

ingen hoj längre:-(

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Kontakt:

#23 Inlägg av ahlisboy »

Var inne med min pärla idag också, gick hur fint som helst. Besiktningskillen var förvånad att den var så gammal, han trodde den var nyare. Men så har ju VFR:en alltid legat i framkant på utveckling och design...... :)
-86 The original and best

Skriv svar