2 olika modeller -94?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
2 olika modeller -94?
Tjo!
Fanns det två modeller -94?
Jag har ju en -94a och så såg jag denna annonsen:
http://www.blocket.se/vi/8352790.htm?ca=12_s
Fanns det två modeller -94?
Jag har ju en -94a och så såg jag denna annonsen:
http://www.blocket.se/vi/8352790.htm?ca=12_s
Hojen såld
- Gubbrejsarn
- Medlem
- Inlägg: 32
- Blev medlem: fre jun 02, 2006 19:51
- Ort: Haninge
Senast redigerad av burnis den sön jun 04, 2006 22:48, redigerad totalt 1 gånger.
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat
Synd att det är på norska...en annan som är lite dyslektisk redan som det är får ta ledigt en hel dag om jag ska kunna läsa igenom allt det där och förstå.
Men bra länk!
En undran dök upp nu.
VFR800 från -98 till -01, den har inte V-tech motorn?
Är den 800 motorn nått att att ha? Den utan V-tech alltså.
Har hört att V-techen inte är nått vidare.
Sen rasslar den tydligen en hel del.
Någon som har nått att säga om detta?
Hojen såld
Pesonligen tycker jag den motorn mellan 98-01 har ett underbart register.
säkert de tidigare med, men jag provade en 02:a (vtec kom -02), tyckte de var en sådan där turbo kick vid 7000rpm. (tror de har fixat de till 06orna)
jag föredrar hellre ett jämnt register.
iofs bra om man gillar turbokick, men de är gutt o bara gasa utan att behöva växla tex vid omkörning.
Rassel kan bero på kamkedja som kom på vtec modellerna, pers tycker jag det är sämre.Rakskurna kamdrev var innan, lyxigt.


säkert de tidigare med, men jag provade en 02:a (vtec kom -02), tyckte de var en sådan där turbo kick vid 7000rpm. (tror de har fixat de till 06orna)
jag föredrar hellre ett jämnt register.
iofs bra om man gillar turbokick, men de är gutt o bara gasa utan att behöva växla tex vid omkörning.
Rassel kan bero på kamkedja som kom på vtec modellerna, pers tycker jag det är sämre.Rakskurna kamdrev var innan, lyxigt.

VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat
- Ronneby-Benny
- Medlem
- Inlägg: 37
- Blev medlem: fre jun 02, 2006 19:53
- Ort: Ronneby, bor i Hulta-området!

Nåja, V-tech tekniken bygger på att via stång som styrs av oljetryck så tvingas flera ventiler att öppnas och det vid cirka 7000 varv och då kommer "turbokicken" Ligger man vid det varvtalet konstant så kommer rasslet pga av ventilern tvingas stängas alt tvingas öppnas och då kommer "oljudet" Helt ofarligt. Innovationen skulle hjälpa upp lågfarts registret då färre ventiler är öppna och då ökas gasflödet. I praktiken blev det så där med det.

På en VFR97 Sitter en gammal gubbskrutt som kör skiten av ungdomar pga galenskap!
800 vfr
Hej
totte i Ludvika här, Jag åker en svart 800 -99 som jag är riktigt nöjd med förutom att den J...a regulatorn går sönder stup i ett.
Ägde en -90á förut men jag tycker nog att insprutningen är ett strå värre.
Har börjat snegla lite på BB som verkar vara en grym hoj.
totte i Ludvika här, Jag åker en svart 800 -99 som jag är riktigt nöjd med förutom att den J...a regulatorn går sönder stup i ett.
Ägde en -90á förut men jag tycker nog att insprutningen är ett strå värre.
Har börjat snegla lite på BB som verkar vara en grym hoj.
