Nu är hon tvättad

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008

Nu är hon tvättad

#1 Inlägg av Qwerty »

Tvättad och fin inför vintern. Kedjan är smord, batteriet är intaget till värmen och det enda som saknas är nu täcket.

Flera en jag som är klara inför vinterns intågande?
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
VFunRider
Hedersmedlem, Vila I Frid

#2 Inlägg av VFunRider »

Ja...trots det mildra vädret, så är vinter här. Nu gäller en lång vänta, tyvärr.
Å andra sidan, läst jag på SMCs hemsidan om en ny bok, "Sista Resan" , som jag köpte direkt från förlaget http://www.riokultur.se/ Jag började läsa boken och blev genast på bättre humör. Tänkte dessutom att i januari har vi mässan På Två Hjul och efter det så är inte längre kvar till vår !! :)
Och nu är Hon servad också, ventilerna är justerad, drivpaketen är utbyt, batteriet är inomhus på underhålningsladdning... så livet kan ändå vara underbart, även på en grå dag i november.
Senast redigerad av VFunRider den tis nov 21, 2006 09:41, redigerad totalt 1 gånger.
"VFR800i(98-01) - one of the very best bikes ever built by anyone" English Bike Magazine, March 2006.

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008

#3 Inlägg av Qwerty »

Nu får vi se hur det blir. Kanske blir det ett nytt garage med vidbyggt hus till hojen. Trodde jag skulle få besked idag men tydligen dröjer det.

Just nu står hon parkerad i ett kallgarage som tillhör nuvarande lgh. Men med lite tur och arbete så blir det varmgarage nästa år. Måste isolera och fixa i det nya (om det nu blir något). Då blir det även tvättmöjligheter "hemma" å då ska väll även jag kunna ha hojen ren hela året.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Pinnbult
Medlem

Inte börjat inställningen än

#4 Inlägg av Pinnbult »

Säsongen är väl inte slut innan snön kommer, :wink: nej men visst den står längst in i garaget och kommer ut först till våren. Stora putsduken kommer fram efter jul. :D
Oljebyte och batteribyte kommer ochså att ske !
// Ingenting är sagt som inte sagts tidigare

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007

#5 Inlägg av Alming »

Jag har faktiskt inte kommit iväg och tvättat hojen, varit så dåligt väder de senaste veckorna här då jag haft tid...

Men snart...
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

Skriv svar