Gen5 är faktiskt mer "clean" än 6 med (i mina ögon).
...och det är och förblir kuggdrivna kammar i min, med vin och grejer som hör till (jag gillar det med).

/J - är stort fan av "less is more".
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Tänkte på de senare 800:orna. Sen tycker jag att 800cc är en lite ovanlig motorstorlek. Konservativ som jag är när det gäller just det, så är motorer 750 eller 1000cc. Har ingen förklaring till det, bara känslan i maggropen, och det är ett väldigt personligt tyckande.SGM skrev:...och det är och förblir kuggdrivna kammar i min, med vin och grejer som hör till (jag gillar det med).![]()
Där håller jag med dig. Högst stilpoäng av mig får dock den första årsmodellen av VFR, men jag är nostalgiker (och det blir bara värre med åren också...).SGM skrev:Jag tycker personligen att kåpan är mindre plottrig och överarbetad på gen 5 VFR800 FI än på en 750 av senare snitt.
Gen5 är faktiskt mer "clean" än 6 med (i mina ögon).
Försöker ringa dem men det är upptaget hela tiden... Känner till farbröderna på på Bil och MC i Fellingsbro, det var där jag köpte min vita viffer!tersan skrev:Adrian, åk och kolla på hojen nu! Ser den vettig så pruta, den har stått där ett tag. Och Googla på firman innan du handlar, jag har läst om dem förut...
-Aaah, äntligen har vi blivit av med den där vita VFRen... här ska firas!adrian_vg skrev:Försöker ringa dem men det är upptaget hela tiden... Känner till farbröderna på på Bil och MC i Fellingsbro, det var där jag köpte min vita viffer!tersan skrev:Adrian, åk och kolla på hojen nu! Ser den vettig så pruta, den har stått där ett tag. Och Googla på firman innan du handlar, jag har läst om dem förut...
LOL! Man kan ju börja undra...tersan skrev:-Aaah, äntligen har vi blivit av med den där vita VFRen... här ska firas!
-Du, killen som köpte den ringde just och vill byta in den mot den gröna.
-Äh, va... öh... snacka om blandade känslor. Hmm.. se om du kan få bort dammlagret på den gröna, så får jag fundera på den vita så länge. F-n! Eller vad bra... eller...
Vad har du hört om dem? Tyckte de var rätt justa med laddregulatorn och allt det där transporterandet fram och tillbaka.tersan skrev:Och Googla på firman innan du handlar, jag har läst om dem förut...
*asg*tersan skrev: -Aaah, äntligen har vi blivit av med den där vita VFRen... här ska firas!
-Du, killen som köpte den ringde just och vill byta in den mot den gröna.
-Äh, va... öh... snacka om blandade känslor. Hmm.. se om du kan få bort dammlagret på den gröna, så får jag fundera på den vita så länge. F-n! Eller vad bra... eller...
Hoppas inte det... SÅ olidligt kan det inte vara att ha en viffer i lagret. Eller...?SGM skrev:*asg*Kanske inte så långt från sanningen...?