Vill bara tala om att antalet registrerade medlemmar fortsätter att stiga och jag upplever
det som oerhört stimulerande för det innebär att jag och alla ni andra med vår samlade
kunskap faktiskt bidrar med information som lockar andra likasinnade att sälla sig till gemenskapen.
Trevligt att intresset för forumet ökar.
Då kanske det finns utrymme för fler funktioner.
Ex galleri. Kan själv inget om hemsidor så vet inte om det är svårt
eller dyrt att fixa men är det bara pengarna så är vi ju många som kan dela.
skyfly skrev:Trevligt att intresset för forumet ökar.
skyfly skrev:Trevligt att intresset för forumet ökar.
En av årsakene til at forumet er bra og vokser er at det er seriøse folk her, som ikke synes noen spørsmål er "dumme", man har felles interesse i hojen og alle deler kunnskap med alle.
One big happy family!
Som jeg har sagt i en annen tråd er jeg på en del andre forumer (fiske/fotball) - og der er det alltid noen som slenger skit.
Her inne finnes det bare humor og kunnskap - og det er grunnen til at forumet er bra og vokser.
Keep it going!
VFR 800 VTEC 2006 - SORT
Justice for the 96 - YNWA
En av årsakene til at forumet er bra og vokser er at det er seriøse folk her, som ikke synes noen spørsmål er "dumme", man har felles interesse i hojen og alle deler kunnskap med alle.
Precis. Detta forum är inte så elitistiskt som vissa andra forum är (läs nästan alla linuxforum... Inga jädra RTFM här iaf. ).
Rättelse: Detta forum är öht inte elitistiskt. Bara fyllt med mc-åkare som delar ett gemensamt intresse och är villiga att hjälpa andra med tips odyl.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Exakt! Här är det ingen som tjafsar emot när någon kommer med en synpunkt, inte mer än med glimten i ögat, eller på ett seriöst sätt.
Har sett alldeles för många trådar på andra forum som spårat ur till regelrätt pajkastning utan den minsta glimt i ögat. Dock inte på detta forum, inte en endaste gång.
Är det så att alla ViFfeR-åkare är alldeles förbannat trevliga? Jag vill tro det iaf!
PerJohan skrev:Är det så att alla ViFfeR-åkare är alldeles förbannat trevliga? Jag vill tro det iaf!
Måste bero på att de flesta av oss uppnåt en sk mogen ålder och själva vill ha snabba och seriösa svar på frågor vi ställer - vi förväntar oss det när vi ställer dem och ger samma tillbaka när de ställs oss.
Sen är väl vi som grupp här på forumet ganska liten trots allt, där de flesta träffat de andra IRL (utom jag, men det ska bli ändring på det snart hoppas jag...). Tjafs och bråk förekommer nästan enbart i större och mer eller mindre anonyma grupper.
Tycker det är bra att ett webbforum som detta har träffar IRL då och då. Det är sällan man stöter på så hemtrevliga forum där man genast blir accepterad och så. Möjligen är det också ett tecken på väl utvecklad EQ. Vi är helt enkelt för smarta för att vara dumma och otrevliga mot andra.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
PerJohan skrev:Är det så att alla ViFfeR-åkare är alldeles förbannat trevliga? Jag vill tro det iaf!
Måste bero på att de flesta av oss uppnåt en sk mogen ålder och själva vill ha snabba och seriösa svar på frågor vi ställer - vi förväntar oss det när vi ställer dem och ger samma tillbaka när de ställs oss.
Sen är väl vi som grupp här på forumet ganska liten trots allt, där de flesta träffat de andra IRL (utom jag, men det ska bli ändring på det snart hoppas jag...). Tjafs och bråk förekommer nästan enbart i större och mer eller mindre anonyma grupper.
Tycker det är bra att ett webbforum som detta har träffar IRL då och då. Det är sällan man stöter på så hemtrevliga forum där man genast blir accepterad och så. Möjligen är det också ett tecken på väl utvecklad EQ. Vi är helt enkelt för smarta för att vara dumma och otrevliga mot andra.
Man är så gammal man känner sig oavsett fysisk ålder, ok?
===
PerJohan skrev:Exakt! Här är det ingen som tjafsar emot när någon kommer med en synpunkt, inte mer än med glimten i ögat, eller på ett seriöst sätt.
Har sett alldeles för många trådar på andra forum som spårat ur till regelrätt pajkastning utan den minsta glimt i ögat. Dock inte på detta forum, inte en endaste gång.
Är det så att alla ViFfeR-åkare är alldeles förbannat trevliga? Jag vill tro det iaf!
Jag har läst i en engelsk mc-tidning att VFR "is a gentleman's bike" Det kanske stämmer
"VFR800i(98-01) - one of the very best bikes ever built by anyone" English Bike Magazine, March 2006.