MC-prylar i USA...nåt man ska köpa
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Excalibur105
- Donator 2010
Är själv på jakt efter en powercommander, sådana saker kan du nog komma över relativt billigt och gömma i reseväskan utan att bli stoppad i tullen, sen är det bara att kränga iväg dem när du kommer hem. Till mig kanske
Det finns egentligen hur mycket som helst du kan köpa, skickade efter ett par Tech 10 alpinestars när de kom, fick ge 420$ för dem, här i Sverige gick de på 5300kr, ungefär halva priset alltså. Sen fick ju jag betala tull och frakt men det blev lik förbannat billigare. Köp på dig allt du orkar, det du inte själv är intresserad av är bara att kränga iväg hemma i Sverige och således blir dina egna inköp gratis

Det finns egentligen hur mycket som helst du kan köpa, skickade efter ett par Tech 10 alpinestars när de kom, fick ge 420$ för dem, här i Sverige gick de på 5300kr, ungefär halva priset alltså. Sen fick ju jag betala tull och frakt men det blev lik förbannat billigare. Köp på dig allt du orkar, det du inte själv är intresserad av är bara att kränga iväg hemma i Sverige och således blir dina egna inköp gratis

Beställde ett par Alpinestars stövlar på nätet för ett par veckor sedan, kostade 1200 inkl frakt (tullat och klart 1550) jämfört med 2400 här hemma. Så med ett inköpspris på runt 1000-lappen är det en bra idé. Hjälmar verkar också vara rätt prisvärda samt som tidigare nämnts, all tänkvärd teknisk utrustning. Riskbedöm tullkostnaden så att du hamnar lågt hur eller hur.
/Joel
/Joel