Är ni medlemmar i SMC

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
skyfly
Donator 2010

#31 Inlägg av skyfly »

Läste remiss svaret och gillade det mycket. Tänkte då att det är ju bara att bli medlem direkt.
Gick in på hemsidan och försökte anmäla mig. Men det verkade inte gå om man inte har medlemsnummer vilket jag ju inte har då jag inte är medlem.
Ja ni fattar att det är lite moment 22.
Är det jag som gör fel eller?

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#32 Inlägg av adrian_vg »

skyfly skrev:Gick in på hemsidan och försökte anmäla mig. Men det verkade inte gå om man inte har medlemsnummer vilket jag ju inte har då jag inte är medlem.
Ja ni fattar att det är lite moment 22.
Är det jag som gör fel eller?
Regga dig på SMC:s forum först så funkar det. Inte helt solklart...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008

#33 Inlägg av jacken »

Och sen har vi bilen också som kostar lika mycket i försäkring som viffern.
Jag har också en V40-T4,men den har jag bara en halvförsäkring,åker bara till och från jobbet med den...det känns på något sätt att jag borde lägga ner mera pengar på försäkra Viffern än Volvo ,med tanke på riskerna

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#34 Inlägg av adrian_vg »

jacken skrev:

Och sen har vi bilen också som kostar lika mycket i försäkring som viffern.
Jag har också en V40-T4,men den har jag bara en halvförsäkring,åker bara till och från jobbet med den...det känns på något sätt att jag borde lägga ner mera pengar på försäkra Viffern än Volvo ,med tanke på riskerna
Så fort T4:an är helt betald alt blir tio år gammal, blir det halvförsäkring!
===

skyfly
Donator 2010

#35 Inlägg av skyfly »

Nu ger jag upp för ikväll med att försöka bli medlem.
När man äntligen lyckas komma till betalningssidan (tack vare adrian_vg´s hjälp) och skrivit i alla kortuppgifter
så blir man skickad till en helt annan sida som också vill ha ens kortuppgifter(lite skumt)
men denna sida säger bara att alla uppgifter man skriver i är fel.
Ger upp nu får väl ringa dom iställer eller betala via faktura.
Fan va det skall vara krångligt ibland, jag som bara ville bli medlem. :(

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#36 Inlägg av Tyrannosaurus »

skyfly skrev:Nu ger jag upp för ikväll med att försöka bli medlem.
När man äntligen lyckas komma till betalningssidan (tack vare adrian_vg´s hjälp) och skrivit i alla kortuppgifter
så blir man skickad till en helt annan sida som också vill ha ens kortuppgifter(lite skumt)
Låter konstigt.
http://www.svmc.se => Klicka "Bli medlem".
Välj:
Bli medlem direkt på nätet
Klicka här för att bli medlem på nätet. Endast enskilt och ungdomsmedlemsskap. Du får ditt medlemsnummer direkt på skärmen efter betalning är gjord (visa, mastercard m.fl). Välj denna metod om du snabbt vill kunna anmäla dig till kurser.

eller
Medlemsskapet via faktura
Klicka här och fyll i dina uppgifter. Medlemskortet får du cirka tre veckor efter registrerad inbetalning.

Personligen gillar jag inte det där med att lämna ut kortnummer via nätet. Vet inte om jag är paranoid, men det är bara en känsla jag har.

Lite OT: Fattar inte att bankerna inte kan införa ett enkelt certifikatsystem. Låt säga att jag ska skicka 350 spänn (SMC medlemskap). Då går man in på sin Internetbank och laddar ett certifikatnummer t.ex. 123456 med 350 spänn till mottagaren SMC.
Sen skickar man certifikatet 123456 till mottagaren som genom att verifiera sitt ID, uppge avsändare och certifikatet får ut de 350 spännen. Efter det blir numret värdelöst och kan kastas.
Idiotsäkert, pissenkelt, troligen billigt och skulle även funka internationellt, men det är väl för bra :roll:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#37 Inlägg av Conseal »

Jag följde denna instruktion på sidan ..

Inbetalning till Plusgiro
Betala in medlemsavgiften till PlusGirokonto 64 68 06-0. I meddelandefältet skrivar du "Ny medlem", ditt personnummer samt telefonnummer (dagtid). Vi registrerar ditt medlemskap när betalning inkommit. Medlemskortet får du cirka tre veckor efter registrerad inbetalning.

Lättsom en plätt .... gör man det via sin internetbank så blir det ju en registrering via nätet ;)
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Wille
Medlem

#38 Inlägg av Wille »

När ni ändå nämnt dom höga försäkringskostnaderna, dessa blev ju ännu högre pga det 32% skattepålägget, det var ju bara början... Den stora höjningen är kvar, den nya regeringen är inte klar än...
SMC drev som nästan ensam organisation en hård kamp mot ytterligare höjning med påtryckningar, namninsamlingar och möten med politiker och har faktist en del i att det förslag som skulle införts, tror det var nu 1juli stoppades!
Det var nästan bara Motorcyklister som hördes i debatten, detta hade drabbat vanliga bilägare och även lastbils och bussföretag, av detta hördes inte mycket...

Smc ska ha ett stort tack för detta!!

skyfly
Donator 2010

#39 Inlägg av skyfly »

Tror det får bli genom internetbanken ikväll istället då betalning med visa kort inte verkar fungera så smidigt.
Håller med om att det borde finnas ett enklare och säkrare sätt att betala.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#40 Inlägg av adrian_vg »

skyfly skrev:Nu ger jag upp för ikväll med att försöka bli medlem.
Jag lyckades igår kväll (fast första försöket gick inte, hamnade i nån loop och formuläret tyckte all var fel...), fast IE ville inte riktigt vara med så jag bytte till Firefox och då trillade allt in.
Senast redigerad av adrian_vg den fre mar 28, 2008 09:58, redigerad totalt 1 gånger.
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#41 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev: Personligen gillar jag inte det där med att lämna ut kortnummer via nätet. Vet inte om jag är paranoid, men det är bara en känsla jag har.
Du är paranoid. ;-) Betalsidan är krypterad via https.

Tyrannosaurus skrev:Lite OT: Fattar inte att bankerna inte kan införa ett enkelt certifikatsystem. Låt säga att jag ska skicka 350 spänn (SMC medlemskap). Då går man in på sin Internetbank och laddar ett certifikatnummer t.ex. 123456 med 350 spänn till mottagaren SMC.
Sen skickar man certifikatet 123456 till mottagaren som genom att verifiera sitt ID, uppge avsändare och certifikatet får ut de 350 spännen. Efter det blir numret värdelöst och kan kastas.
Idiotsäkert, pissenkelt, troligen billigt och skulle även funka internationellt, men det är väl för bra :roll:
Låter som "internetbetalning". Finns redan, iaf på Swedbank. Det kunde dock vara enklare. Så länge betalsidan är krypterad är jag nöjd dock.
===

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#42 Inlägg av elias »

Tänk på att varje gång ni betalar med kort i en butik så lämnar ni ut era kortnummer. "Vi" får alla data utom just PIN-koden. Detta sitter på en vanlig liten papperslapp. Hur säkert är det på en skala?

Det finns ett "hack" som kallas dumpstering, som jag hoppas inte kan förekomma mer. Innan var det så att affärer etc slängde alla sina kortslippar i soptunnan.. så dit kunde man gå, hämta dem och sen hitta på bus. Tokigt.
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#43 Inlägg av Conseal »

elias skrev:Tänk på att varje gång ni betalar med kort i en butik så lämnar ni ut era kortnummer. "Vi" får alla data utom just PIN-koden. Detta sitter på en vanlig liten papperslapp. Hur säkert är det på en skala?

Det finns ett "hack" som kallas dumpstering, som jag hoppas inte kan förekomma mer. Innan var det så att affärer etc slängde alla sina kortslippar i soptunnan.. så dit kunde man gå, hämta dem och sen hitta på bus. Tokigt.
Är inte de 4 sista siffrorna i kortnummret i form "XXXX" på slippen ?
Sedan använder fler och fler CVC-kod från baksidan av kortet som verifikation.
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Skriv svar