Igår var första riktiga mörkerkörningen för mej på Viffern. Halvljuset är helt okey, bande det bättre jag sett på hoj. Sen kom det in tunga moln och det blev becksvart. När jag kom ut på landsvägen och bilarna började minska så vart det dax för helljus. VILKET JÄVLA LYSE, lyser ju helt enormt, visst jag har haft det på förr, men då har det endast varit sommar mörker. Det lyser som en normalbil på helljus, det här har jag aldrig sett på en hoj förr.
Tack Honda för det underbara lyset som säkerligen gör min höst lite ljusare.
Helljus
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Helljus
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Apropå hel-ljus så kör jag med det jämt... Fick en detaljrik föreläsning av en bekants bekant som är ortoped, han syr ihop oss hojåkare efter att ouppmärksamma bilister kört på oss, (inte bara därför dock). Han sa att 9 av 10 säger: "Jag såg den inte"...
Bra att tänka på! ....(känner mig som en liten "besservisser" nu
)
Bra att tänka på! ....(känner mig som en liten "besservisser" nu

Re: Helljus
Jag har absolut inget att klaga på ljuset på min -02:a heller, dubbla reflektorer på halv och quadrupla (4Qwerty skrev:Igår var första riktiga mörkerkörningen för mej på Viffern. Halvljuset är helt okey, bande det bättre jag sett på hoj. Sen kom det in tunga moln och det blev becksvart. När jag kom ut på landsvägen och bilarna började minska så vart det dax för helljus. VILKET JÄVLA LYSE, lyser ju helt enormt, visst jag har haft det på förr, men då har det endast varit sommar mörker. Det lyser som en normalbil på helljus, det här har jag aldrig sett på en hoj förr.
Tack Honda för det underbara lyset som säkerligen gör min höst lite ljusare.

/K
Ja Ja, åk ni jag kommer 

Macaper skrev: Har till och med svart visir och kör på natten...

Allvarligt, då man kör med tonat visit måste detaljerna bli sämre och inte lika skarpa, dvs. upptäcka djur, och annat som kan komma upp... detaljer i vägen mm.
Men men, om du tycker att det funkar så är det bra!
(Har hört vissa som lägger sitt extra visir innanför stället på lämpligt ställe, midja, axel eller dyligt..., kan vara ett tips)
/K
Ja Ja, åk ni jag kommer